در میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس

یک بررسی نشان داد امارات متحده عربی بیشترین کاربران اینترنت زن را در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس دارد. بیش از ۴۰درصد از کاربران اینترنت امارات متحده عربی زن هستند که بالاترین سهم در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و دومین در منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی محسوب می‌شود.

بر اساس نظرسنجی که توسط موسسه Effective Measure انجام گرفته، کاربران اینترنت زن نسبت به همتایان مرد، سطح سواد بالاتری داشته و در مقایسه با تنها ۲۰‌درصد از مردان، ۲۵‌درصد از آن‌ها فارغ‌التحصیل یا دارای تحصیلات عالی‌تر هستند.

همچنین بیشتر احتمال دارد که کاربران اینترنت زن نسبت به مردان در خانه برای خرید کالاهای مصرفی، مسافرت و لوازم آنلاین تصمیم‌گیرنده باشند. در حدود ۶۷‌درصد از کاربران اینترنت زن از خانه به اینترنت دسترسی داشته و برای انجام خرید محافظه‌کارتر از مردان هستند. این بررسی با نظرسنجی از ۶۸ هزار و ۷۲۱ نفر روی اینترنت طی سه ماه گذشته و در منطقه خاورمیانه و آفریقای شمالی انجام گرفته است.کشورهای عضو شورای همکاری منطقه خلیج فارس که در سال ۱۹۸۱ تاسیس شد شامل عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، قطر، عمان و کویت هستند.