بازار رایانه در انتظار روزهای پر رونق

بازار دیجیتال- در حالی که اکثر فعالان بازار رایانه از رونق بازار رایانه طی روزهای پایانی فصل تابستان خبر می‌دادند و پیش‌بینی می‌کردند که با نزدیک شدن به فصل درس و مدرسه دانش‌آموزان و دانشجویان بازار رایانه پر رونق می‌شود، اما شاهدیم که طی روزهای اخیر بازار همچنان در رکود به سر می‌برد و از رونق خبری نیست. البته فعالان بازار معتقدند طی روزهای آتی بازار با افزایش تقاضا مواجه می‌شود و رکود حاکم بر بازار به دلیل ماه رمضان است.

در این رابطه گفت و گوی کوتاهی با صالح نیکو‌، یکی از فعالان بازار رایانه داشتیم که می‌خوانید:

به نظر می‌رسد پیش‌بینی فعالان بازار در مورد پایان یافتن دوران رکود در نیمه دوم شهریور ماه محقق نشد. در این باره چه نظری دارید؟

هر سال در این ایام بازار رایانه روزهای پررونقی داشت، اما امسال به دلیل مصادف شدن ماه رمضان با فصل افزایش تقاضا برای رایانه این اتفاق نیفتاد، اما پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده بازار تا حدودی از حالت رکود خارج شود.

در زمینه ورود مدل‌های جدید چطور؟ آیا طی مدت اخیر مدل‌های جدید وارد بازار شده‌اند؟

خیر. ورود مدل‌های جدید به دلیل شرایط بازار بسیار کند صورت گرفته و اکثر فعالان بازار از ترس به فروش نرفتن اجناس خود از ورود کالای جدید به بازار خودداری می‌کنند.

روند قیمت‌ها به چه صورت است؟

قیمت‌ها طی ماه گذشته تغییر چندانی نکرده است و تقریبا ثابت بوده است، اما با ورود مدل‌های جدید احتمال رشد قیمت‌ها نیز وجود دارد.