بازار دیجیتال- براساس اظهارات مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، مزایده برگزاری سرویس تلفن اینترنتی یا voip که از زمان مطرح شدنش با مخالفت‌های زیادی از سوی شرکت‌های بخش خصوصی همراه بود، مجددا برگزار خواهد شد. گفته می‌شود این مزایده به منظور فراهم آوردن شرایط لازم برای فعالیت پنج شرکت یا کنسرسیوم در این حوزه مجددا برگزار خواهد شد. برای جویا شدن از نظر بخش خصوصی در مورد برگزاری مجدد این مزایده گفت‌وگوی کوتاهی با پیام کرباسی، کارشناس خدمات اینترنتی داشتیم که در ادامه می‌خوانید:

چرا این مزایده مجددا برگزار می‌شود؟

همانطور که می‌‌دانید مزایده برگزار شده یکساله بود و سه شرکت پیمانکار زیرساخت قرار بود به مدت یکسال با این شرکت فعالیت داشته باشند، حال که این مدت زمان به پایان رسیده است زیرساخت باید مزایده دیگری را برگزار کند که امید می‌رود با توجه به تجربیاتی که در طول یکسال گذشته به دست آورده بتواند مزایده منصفانه‌تری را برگزار کند.

بخش خصوصی از ابتدا با برگزاری این مزایده مخالف بود، نظرتان در خصوص برگزاری مجدد این مزایده چیست؟

این طور هم نیست که ما کاملا با برگزاری این مزایده مخالفت کرده باشیم. اما تنها خواسته ما این بود که کاش شرایط مزایده به گونه دیگری بود که تمام شرکت‌های فعال در این بخش توانایی شرکت در آن را داشتند.

شرایط شما برای برگزاری این مزایده چه بود؟

به عنوان مثال یکی از مواردی که ما مطرح کردیم این بود که در این مزایده فعالان هر دو بخش یعنی orgination و termination (مکالمات وارده و صادره) به طور مساوی حضور داشته باشند. این درحالی است که وقتی مزایده برگزار شده ۷۰درصد مربوط به termination و ۳۰‌درصد مربوط به orgination بود. بنابراین شرکت‌هایی که در زمینه orgination تجربه و تخصص داشتند نتوانستند در این مزایده شرکت کنند که تعداد این شرکت‌ها چیزی در حدود ۱۰۰ شرکت بود.

با توجه به این که مزایده قرار است مجددا برگزار شود چه پیشنهادی دارید؟

در حال حاضر ما نمی‌دانیم که قرار است در این مزایده چه تغییراتی اعمال شود، ولی تنها پیشنهادی که داریم این است که زیرساخت اشتباهات گذشته خود را جبران کند و مزایده‌های جداگانه ای را هم برای orgination و هم برای termination برگزار کند.