دوربین عکاسی مجهز به ویدئو پروژکتور

بازار دیجیتال- شرکت Nikon به تازگی یک دوربین عکاسی دیجیتال ویچه و منحصر به فرد را به بازار این محصولات معرفی کرده است. این دوربین که در اواخر ماه آگوست به بازار معرفی شده، با مدل S۱۰۰۰pj از سری دوربین‌های Coolpix این شرکت به بازار عرضه خواهد شد.

این دوربین طراحی ساده با بدنه فلزی و براق دارد که این روزها مورد توجه اغلب خریداران قرار می‌گیرد.

با این همه، اما مهم‌ترین ویژگی این دوربین که آن را از محصولات مشابه متمایز می‌کند، مجهز بودن آن به ویدئو پروژکتور است. به این ترتیب این امکان را به کاربرانش می‌دهد که از مزایای به اشتراک‌گذاری و مشاهده تصاویر و فیلم‌ها با استفاده از پروژکتور بهره ببرند.

این دوربین جدید دارای لنز شرکت Nikon با نام Nikkor از نوع واید است که امکان زوم اپتیکال تا ۵ برابر را به کاربرانش داده و مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر هم هست.

S۱۰۰۰pj امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۲ مگاپیکسل را داشته و عکس‌های با حداکثر وضوح ۳۰۰۰×۴۰۰۰ پیکسل را می‌گیرد. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و ظرفیت حافظه داخلی آن به ۳۶مگابایت می‌رسد. این در حالی است که کاربران این محصول قابلیت ارتقای حافظه آن از طریق کارت‌های حافظه SD و SDHC را در اختیار دارند.

حداقل فاصله کانونی این دوربین برابر ۲۸‌میلیمتر و حداکثر آن برابر ۱۴۰میلیمتر است.

این دوربین امکان زوم دیجیتال تا ۴ برابر را داشته و حداقل فاصله فوکوس آن به ۳‌سانتی‌متر می‌رسد.

این دوربین دارای فلاش روی بدنه بوده و امکان نصب فلاش خارجی را هم به کاربرانش می‌دهد. این دوربین حداکثر میزان حساسیتی برابر ۶۴۰۰ در هنگام عکاسی داشته و امکان فیلمبرداری در چهار حالت مختلف را دارد. جدیدترین دوربین عکاسی دیجیتال Nikon قابلیت فیلمبرداری با وضوح VGA و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه ۷/۲ اینچ است. این نمایشگر مجهز به قابلیت ضد انعکاس نور بوده و تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

S۱۰۰۰pj دارای یک پورت USB پرسرعت نسخه ۲ بوده و امکان اتصال بی‌سیم را هم دارد. ابعاد این دوربین برابر ۲۳×۶۲×۹۶‌میلیمتر بوده و وزن آن به ۱۷۵ گرم می‌رسد تا به این ترتیب این دوربین در دسته محصولات دیجیتال شخصی و قابل حمل قرار بگیرد.

این دوربین جدید قرار است به زودی به بازار جهانی عرضه شود. با این حال اما هنوز اطلاعاتی درباره قیمت فروش این محصول اعلام و منتشر نشده است.