شرکت فنلاندی نوکیا امکان دریافت و ارسال پیامک را برای کاربران نابینا امکان‌پذیر کرد. نوکیا با استفاده از یک فن آوری پیشرفته در گوشی‌های تلفن‌همراهش امکان استفاده از خط بریل (خط‌مخصوص نابینایان) را برای خواندن و نوشتن توسط نابینایان به منظور ارسال پیامک‌های نوشتار فراهم کرد. فعلا نسخه بتا نرم‌افزار Braille Reader شرکت نوکیا ارائه شده است به این معنا که بعضی گوشی‌های مخصوص نوکیا فعلا این قابلیت را خواهند داشت.

این نرم‌افزار از طریق باز خورد (فیدبک) به صورت لرزشی که قابل لمس با سرانگشتان نابینایان یا کم بینایان است (finger reading )، عمل می‌کند.

البته استفاده از این سیستم ویبره یا لرزشی روی گوشی‌های نوکیا که دارای صفحه نمایش‌های لمسی هستند، مشکل به نظر می‌رسد، ولی نرم‌افزار و فن‌آوری Braille Reader نوکیا به کاربران نابینا امکان لمس برآمدگی‌های کد مانند خط بریل را از طریق ویبره فراهم کرده است.

چون نرم‌افزار Nokia Braille Reader نیازمند ورودی لمسی به گوشی است، فقط گوشی‌های نوکیا که مجهز به سیستم عامل S۶۰ نسخه پنجم هستند می‌توانند از این نرم افزار پشتیبانی کنند که از جمله این گوشی‌ها می‌توان از گوشی‌هایNokia ۵۸۰۰ XpressMusic،Nokia N۹۷ Nokia ۵۲۳۰ نام برد.