بیش از دو میلیون کتاب عمومی که توسط گوگل دیجیتالی شده‌اند تحت یک قرارداد جدید می‌توانند فورا به کتاب‌های جلد کاغذی تبدیل شوند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان گوگل که در حال اسکن میلیون‌ها کتاب بدون کپی‌رایت برای پروژه جنجالی کتاب است، توافقی را با شرکتOn Demand Books به امضا رسانده که دسترسی به کتاب‌های عمومی دیجیتالی را برای این شرکت فراهم می‌کند.

این شرکت سازنده دستگاه چاپ Espresso Book Machine است که می‌تواند یک کتاب دیجیتالی را در مدتی به کوتاهی درست کردن یک قهوه، چاپ و با کیفیت یک کتاب جلد کاغذی با جلد تمام رنگی صحافی کند.

دستگاه این شرکت که از سوی مجله تایم به‌ عنوان یکی از بهترین اختراعات سال ۲۰۰۷ نامیده شد برای خوانندگان در همه جا دسترسی به میلیون‌ها عنوان کتاب دیجیتالی به زبان‌های متعدد را با هزینه بسیار اندک امکان‌پذیر می‌کند.

دستگاه‌های Espresso Book Machines در حال حاضر در ده‌ها کتابفروشی و کتابخانه در پنج کشور آمریکا، استرالیا، انگلیس، کانادا و مصر وجود دارند.

کتاب‌های عمومی در کتابخانه دیجیتالی گوگل در حال حاضر به صورت آنلاین و رایگان قابل خواندن و چاپ به شکل سند PDF هستند و می‌توانند از طریق دستگاه‌هایی مانند ریدر سونی خوانده شوند.