کاهش قیمت پخش‌کننده‌های دیجیتالی

بازار دیجیتال- چندی است در بازار اخباری در رابطه با کاهش شدید پخش‌کننده‌های چندرسانه‌ای به گوش می‌رسد.

فعالان بازار با اشاره به این موضوع از کاهش تقاضا برای این پخش‌کننده‌ها با ظرفیت‌های کمتر از دو گیگابایت خبر می‌دهند و می‌گویند به نظر می‌رسد طی سال‌های آینده پخش‌کننده‌های چندرسانه‌ای با ظرفیت کمتر از دوگیگابایت در بازار نایاب شوند. در این رابطه و برای اطلاع از وضعیت بازار این کالا، گفت‌و‌گوی کوتاهی با محمد سوری، یکی از فعالان بازار این کالا داشتیم که می‌خوانید:

شنیده می‌شود طی مدت اخیر قیمت پخش‌کننده‌های چندرسانه‌ای موسیقی در حد قابل توجهی کاهش یافته است. آیا این موضوع صحت دارد؟

بله. طی ماه گذشته در بازار جهانی و به تبع آن بازار داخلی شاهد افت شدید قیمت انواع پخش‌کننده‌های موسیقی بودیم. علت این موضوع نیز کاهش جهانی قیمت این کالا عنوان شده است. البته در بازار داخلی نیز تقاضا برای انواع پخش‌کننده تا حدودی کاهش یافته است که این موضوع نیز به کاهش قیمت‌ها دامن زده است.

در حال حاضر این کالا با چه ظرفیت‌هایی در بازار فروش بیشتری دارد؟

بر خلاف سال‌های قبل که ظرفیت‌های یک و دو گیگابایت در بازار فروش زیادی داشتند امروزه با عرضه نمونه‌هایی با ظرفیت‌های بالا تقاضا برای نمونه‌های یک یا دو گیگابایتی این کالا کاهش یافته است.

اما این موضوع باعث افزایش تقاضا برای ظرفیت‌های بالا مثل ۸ یا ۱۶ گیگابایتی نشد و در مقابل در حال حاضر پخش‌کننده‌هایی با ظرفیت چهار تا هشت گیگابایت امروزه فروش زیادی دارند.