پاییز و ادامه دوران رکود در بازار رایانه

بازار دیجیتال- تابستان آرام‌آرام به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود؛ ولی طی مدتی که از این فصل گذشت بازار همچنان در رکود به سر می‌برد و تغییری در زمینه میزان خرید و فروش رایانه و تجهیزات آن رخ نداد. فعالان بازار معتقدند، با فرا رسیدن فصل درس و مدرسه دانش‌آموزان و دانشجویان بازار با رکود بیشتری مواجه می‌شود؛ اما گروهی نیز معتقدند با پایان یافتن ماه رمضان دوران رونق بر بازار حاکم می‌شود.در این رابطه گفت‌و‌گوی کوتاهی با موسوی یکی از فعالان بازار رایانه داشتیم که می‌خوانید:

اوضاع و احوال بازار رایانه را طی روزهای اخیر چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بازار به شدت با رکود همراه است و این رکود هفت هشت ماهه جان فعالان بازار را به لب رسانده است. بسیاری از فعالان بازار نیز به خود استراحت داده‌اند و فروشگاه‌های خود را تعطیل کرده‌اند.

به نظر شما با فرا رسیدن فصل پاییز و همچنین پایان یافتن ماه رمضان بازار رونق می‌گیرد؟

تجربه سال‌های قبل نشان داده است که در فصل پاییز بازار تقریبا راکد می‌شود؛ ولی از آنجا که پاییز امسال با پایان یافتن ماه رمضان همراه است، ممکن است امسال پاییز دوران رونق بازار باشد.

چرا فصل پاییز با اینکه فصل آغاز به کار مدارس است بازار راکد می‌شود؟

بخش زیادی از مشتریان ما را دانش‌‌آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دهند.

‌با آغاز مدارس آنها مشغول درس و تحصیل می‌شوند و بازار راکد می‌شود؛ ولی این رکود در مقایسه با روزهای پررونق تابستان رکود نامیده می‌شود؛ چرا که طی سال‌های گذشته بازار رایانه در تابستان بسیار گرم و پررونق بود.