قیمت مانیتور ثابت می‌ماند

بازار دیجیتال- در حالی‌که خبرها حاکی از احتمال رشد قیمت انواع مانیتور‌، طی هفته‌های آینده در بازارهای داخلی و جهانی است‌، فعالان بازار‌، تولیدکنندگان و وارد کنندگان این کالا ‌، این احتمال را بعید دانسته و می‌گویند، رشد قیمت‌ها به هر دلیلی در شرایط فعلی ممکن نیست و تنها باعث می‌شود‌، بازار با کاهش بیشتر تقاضا مواجه شود. بر اساس گفته‌های فعالان بازار‌، از آنجا که بازار رایانه و به ویژه مانیتور‌، طی ماه‌های گذشته بیشترین تغییرات را در زمینه قیمت تجربه کرده است و می‌توان ادعا کرد که قیمت‌ها به کف رسیده است‌، رشد ناگهانی قیمت‌ها‌، حتی در حد جزیی تنها باعث می‌شود بازار بیشتر با کاهش تقاضا مواجه شود.

محمد اتابکی‌، یکی از فعالان بازار در این رابطه می‌گوید: اگر چه خبر رشد نرخ پنل ال سی دی صحت دارد و ممکن است قیمت‌ها در بازار جهانی افزایش یابد، اما با توجه به رکود حاکم بر بازار، این اتفاق در بازار داخلی به سرعت رخ نمی‌دهد.

یکی دیگر از فعالان بازار نیز می‌گوید: طی ماه‌های گذشته قیمت مانیتور در حدود ۱۰ تا ۱۵‌درصد کاهش یافته است و نه تنها افزایش قیمت مقدور نیست‌، بلکه کاهش بیشتر قیمت‌ها نیز امکان پذیر نیست.

یکی از واردکنندگان مانیتور نیز در این رابطه می‌گوید، اگر چه قیمت‌ها در بازار جهانی‌، ممکن است افزایش یابد‌، اما به دلیل اینکه تولید کنندگان داخلی‌، هر از چند گاهی قیمت‌ها را کاهش می‌دهند، نه تنها حجم واردات مانتیورهای وارداتی به بازار در حد قابل توجهی کاهش یافته است‌، بلکه به دلیل کاهش تقاضا قیمت‌ها نیز کاهش یافته است. مادیران‌، یکی از تولیدکنندگان مانیتور نیز با اشاره به کاهش قیمت‌ها طی ماه‌های گذشته گفت: به نظر نمی‌آید طی هفته‌های آینده قیمت‌ها در بازار مانتیور افزایش یابد.

این تولید کننده از کاهش مجدد قیمت‌ها طی هفته گذشته خبر داد.

زر فروش، یک فروشنده دیگر در این رابطه می‌گوید: به نظر می‌رسد تولیدکنندگان داخلی برای در آوردن بازار در انحصار خود مدام قیمت‌ها را کاهش می‌دهند و با این کار باعث شده‌اند واردکنندگان با کاهش تقاضا برای کالاهایشان مواجه شوند.

این درحالی است که تولیدکنندگان معتقدند‌، برای اینکه مصرف کنندگان با قیمت کمتری کالای مورد نیاز خود را خریداری کنند، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند.