شرکت ارتباطات سیار ایران در نظر دارد ارائه خدمت ارسال ماهانه ۱۰۰‌میلیون پیامک را در چهار گروه پیشنهادی از طریق برگزاری مزایده عمومی‌دو مرحله‌ای و طی مراحل قانونی به مدت دو سال به متقاضیان واجد شرایط واگذار کند. این شرکت اعلام کرد داوطلبان می‌توانند با در دست داشتن معرفی نامه از شرکت متبوع از تاریخ نشر آگاهی لغایت ۱۴/۶/۸۸ به دبیرخانه اداره کل تدارکاتی شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول ) مراجعه و پس از دریافت معرفی نامه و واریز مبلغ ۰۰۰ر۱۰۰ ریال به حساب این شرکت و با ارائه رسید بانکی اسناد مزایده را دریافت و با توجه کامل به مندرجات آنها اسناد مذکور را مهر و امضا کرده و تا ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه مورخ ۲۴/۶/۸۸ به نشانی فوق الذکر تسلیم و رسید دریافت نمایند.کمیسیون معاملات در تاریخ ۲۵/۶/۸۸ راس ساعت ۱۰ صبح در طبقه دهم برج همراه تشکیل و نسبت به پیشنهادات رسیده اتخاذ تصمیم خواهد شد.

سیم کارت‌های غیرفعال جزو مشترکان اپراتور دوم محسوب می‌شوند

معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات گفت: سیم کارت‌های غیرفعال اپراتور ایرانی خارجی ایرانسل -ام تی ان جزو مشترکان این اپراتورقراردارند.

حسن رضوانی درگفت وگو با موبنا در خصوص وضعیت سیم‌کارت‌های غیرفعال این اپراتورگفت: تعدادی از سیم‌کارت‌های واگذار شده اپراتور ایرانی خارجی ایرانسل - ام تی ان غیرفعال است که این تعداد جزو آمارمشترکان این اپراتور به حساب می‌آیند.

وی با بیان اینکه اپراتور دوم براساس پروانه فعالیت خود نمی‌تواند بیش از ۱۶‌میلیون مشترک جذب کند، اظهار داشت: این اپراتور تا کنون در خواستی مبنی بر افزایش مشترک به رگولاتوری نداشته است. رضوانی افزود: اپراتور دوم، موظف است متناسب با فروش خود سهم دولت را پرداخت کند.

پیش ازاین رضوانی تعداد مشترکان فعال اپراتور ایرانی خارجی ایرانسل- ام تی ان را ۱۲‌میلیون نفر اعلام کرده بود.

اپراتور دوم تلفن همراه، طبق پروانه فعالیت خود باید در مدت ۱۵سال حدود ۱۶‌میلیون مشترک جذب کند.

این در حالی است که اپراتور سوم تلفن همراه با توجه به میزان سهم اپراتورهای قبلی فعال در بازار ایران موظف به جذب مشترک است.

اطلاعات غیررسمی منتشر شده حاکی است اپراتور دوم تاکنون حدود ۵/۱۴میلیون سیم‌کارت واگذار کرده است، ولی حدود شش‌میلیون مشترک فعال در شبکه دارد.