معاون توسعه صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از مذاکره مجدد شرکت نیمه‌هادی عماد با برندهای معتبر جهانی برای تولید گوشی تلفن همراه خبر داد. رمضانعلی صادق زاده در گفت‌وگو با «موبنا» با اشاره به اینکه خط تولید شرکت نیمه‌هادی عماد فعال است، گفت: در این مدت این شرکت در حدود ۴۰‌هزار گوشی تلفن همراه تولید و وارد بازار کرده است.

وی گفت: نیمه‌هادی عماد قصد دارد در قالب کنسرسیوم با برندهای صاحب‌نام برای تولید گوشی مشارکت کند. معاون سازمان گسترش افزود: نیمه‌هادی عماد با افزایش تولید خود درصدد است تا سهم بیشتری از بازار تلفن همراه کشور را به خود اختصاص دهد. این در حالی است که شرکت نیمه‌هادی عماد خط جدید تولید گوشی‌های هیوندایی را در منطقه آزاد کیش برای صادارت این نوع گوشی‌ها به کشورهای حومه خلیج فارس تا یک ماه آینده آغاز می‌کند.

قرار بود با توافق وزارت صنایع با شرکت‌های داخلی از جمله itmc و نیمه‌هادی عماد و افزایش تعرفه واردات، شرایط برای تولید گوشی ملی فراهم شود که با گذشت چند سال از اتخاذ این تصمیم این امر محقق نشده است.

اپراتور دوم ۱۲‌میلیون مشترک فعال دارد

معاون نظارت سازمان تنظیم مقررات آمار مشترکان فعال اپراتور ایرانی خارجی ایرانسل-ام‌‌تی‌ان را ۱۲‌میلیون سیم‌کارت اعلام کرد. حسن رضوانی در گفت‌وگو با «موبنا» سیم‌کارت‌های واگذاری اپراتور دوم را بیش از ۱۲‌میلیون برشمرد و گفت: تعدادی از سیم‌کارت‌های واگذار شده اپراتور دوم فعال نیستند.وی افزود: سیم‌کارت‌های غیرفعال اپراتور دوم نیز جزو مشترکان این اپراتور به حساب نمی‌آیند؛ ولی در زمینه‌های مالی مورد محاسبه قرار می‌گیرند.

به گفته وی، به دلیل واگذاری سیم‌کارت اعتباری توسط اپراتور دوم، این اپراتور موظف است متناسب با فروش خود سهم دولت را پرداخت کند. رضوانی ادامه داد: سیم‌کارت‌های قاصدک اپراتور ایرانی خارجی ایرانسل - ام‌‌تی‌ان در مجموعه آمار مشترکان اپراتور دوم قرار نمی‌گیرند و به عنوان یکی از سرویس‌های تلفن همراه تلقی می‌شوند. اپراتور دوم تلفن همراه، طبق پروانه فعالیت خود باید در مدت ۱۵سال حدود ۱۶‌میلیون مشترک جذب کند.