افزایش چشمگیر فروش دوربین‌های دیجیتال به دنبال افزایش تقاضا

بازار دیجیتال- با وجود رکود اقتصادی و بحران مالی فراگیر در سطح دنیا که دیگر اغلب شرکت‌های کوچک و بزرگ را هم با خودش درگیر کرده است، گویا شرکت‌های فعال در بازار محصولات دیجیتال شخصی اوضاع بهتری داشته و امید بیشتری برای نجات از این بحران دارند. شرکت Fujifilm هم یکی از این شرکت‌ها است که به تازگی اعلام کرده است که فروش دوربین‌های عکاسی دیجیتال آن از میزانی که قبلا پیش‌بینی شده بود هم بالاتر رفته است.

«تاکشی هیگوچی» معاون بخش فروش این شرکت در این مورد به رویتر گفته است: «در حالی که انتظار می‌رفت درآمد حاصل از فروش دوربین‌های عکاسی دیجیتال شرکت ما تا پایان سال مالی فعلی به ۱۰۰میلیارد ین برسد، اما با بررسی‌های جدید پیش‌بینی می‌شود این رقم به ۱۲۰میلیارد ین و برابر ۳/۱میلیارد دلار برسد».

به گفته کارشناسان بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال این اتفاق به دنبال افزایش چشمگیر تقاضای کاربران در بازار کشورهایی مانند چین روی داده است.

شرکت Fujifilm که هشتمین تولید کننده بزرگ بازار دوربین‌های دیجیتال جهان و رقیبی جدی برای شرکت‌های Sony و Canon است، تصمیم دارد در سال مالی آینده فروش دوربین‌های خود را در سطح جهان از۱۲ یا ۱۳میلیون دستگاه به ۱۵میلیون دستگاه برساند.