معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی در پاسخ به سوالی درباره ضرایب حق استفاده از فرکانس سرویس ایروموبایل (موبایل در هواپیما) گفت: فرمول مربوط به ضرایب محاسبه حق استفاده از فرکانس سرویس ایروموبایل با همکاری مرکز امور بین‌الملل و مهندسی ارتباطات و معاونت بررسی‌های فنی و صدور پروانه تهیه و تدوین شده و مورد تصویب شورای معاونین و ریاست محترم سازمان قرار گرفته و ابلاغ شد. عبدا... مهدیقلی از آماده شدن دستورالعمل نحوه مطالبه حق فرکانس دوره‌ای خبر داد و گفت: این دستورالعمل در ۱۵‌ماده و یک تبصره با همکاری مرکز امور بین‌الملل و مهندسی ارتباطات، معاونت بررسی‌های فنی و صدور پروانه و دفتر حقوقی سازمان تهیه و تصویب شده و حسب ابلاغ معاون محترم وزیر و ریاست سازمان و همچنین شورای معاونین از تاریخ یکم مردادماه ۱۳۸۸ لازم‌الاجرا است.

معاون توسعه مدیریت و امور پشتیبانی همچنین از سپری شدن چهار دوره از راه‌اندازی و اجرایی شدن طرح مکانیزه صدور صورت حساب (بیلینگ سنتر) خبر داد.

او در پایان همچنین از تهیه و تدوین فرمول مربوط به حق فرکانس در سرویس ثابت، ماهواره‌‌ای کشور برای شرکت‌های SAP با همکاری مرکز امور بین‌الملل و مهندسی ارتباطات و معاونت بررسی‌های فنی و صدور پروانه خبر داد.