PMP حرفه‌ای با کیفیت بالای تصویر

بازار دیجیتال- شرکت Samsung به تازگی محصولی جدید را برای کاربران حرفه‌ای به بازار معرفی کرده است که انتظار می‌رود توجه بسیاری از کاربران و خریداران را به خوبی جلب کند.

این محصول جدید در واقع یک دستگاه پخش چند‌رسانه‌ای یا PMP است که با مدل M۱ به بازار معرفی شده است.

M۱ طراحی ساده و بسیار شبیه به گوشی‌های موبایل جدید دارد. بدنه این دستگاه،۰ هیچ کلیدی نداشته که در واقع دلیل این موضوع هم به نمایشگر تمام لمسی آن مربوط می‌شود. نمایشگر این PMP از نوع AMOLED تمام لمسی با اندازه ۳/۳ است که تصاویر را با وضوح بالا برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد.

کیفیت بالای تصویر این دستگاه در حقیقت به خاطر چیپ گرافیکی Tegra شرکت Nvidia است که آن را از محصولات مشابه متمایز می‌کند. این PMP که در حال حاضر تنها در بازار کشور کره عرضه شده است، از تکنولوژی DMB TV بهره می‌برد. این محصول در سه نسخه ۸/۱۶و ۳۲گیگابایتی طراحی و تولید شده است و مجهز به یک اسپیکر داخلی هم هست.

این دستگاه قابلیت پخش و اجرای فایل‌های موسیقی با فرمت‌های mp۳ا، WMA، OGG، ASF، AACا، M۴A و FLAC را داشته و تصاویر ویدئویی را هم با فرمت‌های WMV ا،ASF، H.۲۶۴، MPEG۴،‌ DivX و XviD برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. عکس‌هایی با فرمت‌های JPEG، BMP و PNG هم امکان نمایش در این دستگاه را دارند. M۱ دارای بلوتوث، رادیوی FM و دیکشنری بوده و قابلیت نمایش فایل‌های متنی را هم دارد. این محصول امکان ضبط صدای دیجیتالی را داشته و قابلیت ضبط برنامه‌های رادیویی را هم به کاربرانش می‌دهد.

شرکت Samsung، اما هنوز اعلام نکرده است که این محصول جدیدش را چه وقت و با چه قیمتی به بازار کشورهای دیگر عرضه خواهد کرد.