کمیسیون صنایع پیگیر ضمانت‌نامه اتصالات

نماینده مردم ارومیه در مجلس در اخطار قانون اساسی خود از وزارت ارتباطات توضیح در ارتباط با از دست رفتن ضمانت ۴۲‌میلیارد تومانی شرکت اتصالات امارات را خواستار شد.

به گزارش ایسنا، نادر قاضی پور در اخطار قانون اساسی به بند ۸ اصل ۴۳، ۵۸، ۷۷ و ۸۸ در رابطه با اپراتور سوم مخابرات اشاره کرد و افزود: مسوولان وزارت ارتباطات با سهل‌انگاری عمدی یا غیر‌عمدی باعث شدند ضمانت ۴۲‌میلیارد تومانی شرکت اتصالات امارات متحده از دست برود.

وی از وزیر ارتباطات خواستار توضیح در این ارتباط شد و گفت: ما با این ۴۲‌میلیارد تومان می‌توانیم در آذربایجان غربی ۷ تا سد درست کنیم، چرا نسبت به ۴۲‌میلیارد تومان سهل‌انگاری کردند، از وزیر بخواهید توضیح دهد متخلف کیست؛ چرا بیت‌المال را به هدر دادند.

نائب‌رییس دوم مجلس در پاسخ به اخطار قانون اساسی قاضی پور اصل مساله را مهم عنوان وتصریح کرد: کمیسیون صنایع موضوع را پیگیری کند که آیا قانونا این مساله کار درستی بوده و می‌بایست تعهد وثیقه شرکت مربوطه ضبط شود یا نه. بررسی کنند و نتیجه را اطلاع دهند. گفتنی است در نخستین روزهای حذف اتصالات از مزایده اپراتور سوم، دنیای اقتصاد در گزارشی خبر از دست رفتن ضمانت‌نامه اتصالات را به دلیل سهل‌انگاری مقامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منتشر کرده بود.

شبه‌دولتی‌ها صاحب اپراتور سوم ایران می‌شوند

پس از عدم ‌توافق ایران با اتصالات امارات و زین کویت، اخبار حاکی از توافق برای واگذاری اجرای اپراتور سوم تلفن همراه به شرکت‌های خصوصی - دولتی (خصولتی) است.

به گزارش موبنا، براساس اطلاعات به‌دست آمده پس از عدم‌انجام تعهدات از سوی اپراتور اماراتی اتصالات و به توافق نرسیدن با اپراتور کویتی، قرار است که اپراتور سوم به شرکت‌های شبه دولتی واگذار شود. در این بین شرکت‌های دولتی مرتبط با صنعت ارتباطات گزینه نخست برای گرفتن امتیاز اپراتور سوم هستند.

حذف الزام داشتن شریک خارجی برای مزایده اپراتور سوم از سوی مجلس گمانه‌زنی واگذاری اپراتور سوم به خصولتی‌ها را بیش از پیش پر رنگ کرده است. قرار بود اپراتور سوم به گفته وزیر ارتباطات در بهار امسال در خوشبینانه‌ترین و در تابستان در بدبینانه‌ترین حالت سیم‌کارت عرضه کند.

نصب تجهیزات ایرانسل در خطوط دو و چهار مترو

معاون فنی ایرانسل گفت: کار طراحی شبکه در مسیرهای دو و چهار متروی تهران انجام شده و منتظریم تا لینک فیبر نوری را از سمت مترو به ما تحویل دهند تا امکان پوشش این مسیرها نیز توسط ایرانسل فراهم شود.

علی‌اصغر عینی‌پور اظهار کرد: طراحی شبکه در مسیر یک مترو انجام شده و از اواخر سال گذشته کل ایستگاه‌ها و تونل‌های خط یک متروی تهران تحت‌پوشش خدمات ایرانسل قرار گرفته است و مشترکان می‌توانند در این مسیرها از سرویس‌های مکالمه، پیام کوتاه، GPRS و MMS استفاده کنند.

وی گفت: در دیگر خطوط متروی تهران شامل خط‌های چهار و دو کار طراحی شبکه و نصب تجهیزات صورت گرفته و به دلیل عدم‌تامین لینک‌های فیبر نوری هنوز نتوانستیم این مسیرها را تحت‌پوشش خدمات ایرانسل قرار دهیم.