PMP سبک با کلیدهای لمسی

بازار دیجیتال- شرکت Archos که یکی از تولیدکنندگان فعال بازار انواع پخش‌کننده‌های موسیقی و ویدئو به حساب می‌آید، به تازگی محصول جدیدی را به بازار معرفی کرده است که طراحی متفاوتی دارد.

این محصول جدید با مدل Archos ۲ Vision به بازار معرفی شده و در واقع مدل بعدی Archos ۲ محسوب می‌شود. با این اوصاف Archos ۲ Vision احتمالا می‌تواند نظر کاربران علاقمند به طراحی محصول را به خودش جلب کند. ابعاد این دستگاه باریک و سبک بوده و تمام کلیدهای کاربردی آن لمسی است. ابعاد این محصول برابر ۹×۴۴×۸۲ میلیمتر است و وزن آن به حدود ۴۰ گرم می‌رسد تا به این ترتیب Archos ۲ Vision را در دسته پخش کننده‌های سبک و قابل‌حمل بازار قرار دهد. کلیدهای لمسی این دستگاه هم کاملا حساس بوده و در زیر نمایشگر آن تعبیه شده است.

نمایشگر این محصول از نوع LCD با اندازه ۲ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰‌پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دستگاه قابلیت پخش و اجرای فایل‌های موسیقی با فرمت‌های mp۳، WMA و OGG را داشته و فایل‌های ویدئویی با فرمت MPEG-۴ را هم برای کاربران نمایش می‌دهد.

جدیدترین محصول این شرکت یعنی Archos ۲ Vision مبتنی بر حافظه فلش بوده و در دو نسخه ۸ و ۱۶گیگابایتی طراحی و تولید شده است. کاربران این محصول اما امکان ارتقای حافظه آن را از طریق کارت‌های حافظه micro SD در اختیار دارند.

این محصول همچنین از رادیوی FM هم بهره می‌برد و امکان ضبط برنامه‌های رادیویی را هم به کاربرانش می‌دهد. این PMP که قابلیت ضبط صدای دیجیتالی را هم دارد، مجهز به باتری قابل شارژ هم هست که در هر بار شارژ امکان پخش مداوم ۱۰ ساعت موسیقی و ۴ ساعت فیلم را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

شرکت Archos اعلام کرده است که این محصول جدیدش را در ماه سپتامبر و ابتدا به بازار کشورهای اروپایی با قیمت ۶۰‌یورو برای نسخه ۸گیگابایتی و ۹۹‌یورو برای نسخه ۱۶‌گیگابایتی عرضه خواهد کرد.