به گفته رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران، بر اساس پروانه ایرانسل، مذاکرات برای توافق در مورد تعرفه‌های اتصال متقابل بعد از دو سال از آغاز عملیات اپراتور دوم امکان‌پذیر است و این کار مدتی است که آغاز شده است.

وفا غفاریان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره موضوع تعرفه اتصال متقابل ایرانسل و مخابرات افزود: در این مذاکرات ابتدا باید روش کار مشخص و سپس داده‌های لازم برای محاسبه تعرفه‌ها از سوی طرفین ارائه شود.

وی افزود: کار خوب شروع شده و پیشرفت مناسبی داشته است؛ از طرف شرکت مخابرات ایران، مدیرعامل شرکت به همراه یک تیم کارشناسی به عنوان مسوول این مذاکرات تعیین شده‌اند و از طرف ایرانسل نیز مدیرعامل آن شرکت با تیم همراه این موضوع را دنبال می‌کنند و تاکنون چندین جلسه برگزار شده است و جلسات ادامه دارد.

غفاریان تاکید کرد: کار تعیین تعرفه برخلاف ظاهرش کار پیچیده‌ای است، اما کار در حال انجام است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد که امیدواریم به سرعت به نتیجه برسد.

تدارکات مناقصه سرویس مکان‌یابی همراه اول درحال انجام است

معاون طرح و مهندسی شرکت ارتباطات سیار گفت: تدارکات مناقصه سرویس موقعیت‌یابی مکانی (LBS ) همراه اول در حال انجام است.

حسن رضوی در گفت‌وگو با موبنا، اظهار داشت: با برگزاری مناقصه و مشخص شدن برنده LBS، این سرویس تا پایان سال‌جاری توسط همراه اول ارائه می‌شود. وی ادامه داد: ارائه این سرویس به پایلوت نیاز ندارد؛ بر روی سایت‌های BTS نصب می‌شود. LBS مجموعه خدمات کاربردی است که برپایه تحلیل موقعیت مکانی مشترک ارائه می‌شود. در این روش، تعیین موقعیت مشترک از طریق سیگنال‌های ارسالی و دریافتی و تبادل اطلاعات میان تلفن‌همراه مشترک و شرکت ارتباطات سیار انجام می‌پذیرد. به گفته رضوی، سرویس LBS متفاوت از GPS بوده و کاربردهای تجاری متفاوتی دارد.