لپ‌تاپ باز هم ارزان شد

بازار دیجیتال- به ماه رمضان حدود ده روز باقی مانده است و طی این مدت فعالان بازار، بیشترین تلاش خود را برای فروش لپ‌تاپ‌های خود می‌کنند.

طبق اعلام فعالان بازار، برخی از فروشندگان مجددا قیمت لپ‌تاپ‌های خود را کاهش داده‌اند تا شاید به این طریق بتوانند توجه خریداران را جلب کنند.

محمودیان، یکی از فروشندگان لپ‌تاپ در این باره می‌گوید: طی هفته گذشته برخی از فروشندگان قیمت‌ها را در حدود ۲ تا ۵درصد کاهش داده‌اند و در مقابل، گروه دیگری از کاهش قیمت‌ها خودداری کرده‌اند که این موضوع باعث شده است بازار مجددا با پدیده چند دستگی قیمت مواجه شود.

بر اساس اعلام یک فروشنده دیگر، طی هفته گذشته با توجه به کاهش مجدد قیمت‌ها در بازار تقاضا تا حدودی افزایش یافته است، اما این افزایش مراجعه در حد قابل توجهی نبوده و بازار همچنان در دوران رکود به سر می‌برد.

یکی دیگر از عرضه‌کنندگان لپ‌تاپ نیز در این باره می‌گوید: در هفته‌های گذشته میزان تقاضا برای مینی‌لپ‌تاپ‌ها تا حدودی افزایش یافته است، اما تقاضا برای لپ‌تاپ‌های صفحه بزرگ، به ویژه انواع ارزان قیمت آن در حد بسیار کمی است. یکی از عرضه‌کنندگان لپ‌تاپ‌های ایسر نیز می‌گوید: میزان تقاضا برای مینی لپ‌تاپ‌های ارزان قیمت نسبت به ماه گذشته افزایش یافته است.

بهنامی یک کارشناس بازار لپ‌تاپ نیز با اشاره به اینکه قیمت لپ‌تاپ در حد قابل توجهی کاهش یافته است، می‌گوید: هفته گذشته بازار با افزایش میزان تقاضا برای مینی لپ‌تاپ مواجه شده است، اما هنوز این افزایش تقاضا به حد مطلوب نرسیده است.

گروهی از فروشندگان نیز می‌گویند: این پیش‌بینی برخی از فعالان در رابطه با رکود بیشتر در بازار کامپیوتر در ماه رمضان نمی‌تواند قطعی باشد و با توجه به اینکه اکثر مصرف کنندگان در انتظار ارزان تر شدن لپ‌تاپ‌ها هستند این احتمال وجود دارد که بازار لپ‌تاپ در ماه رمضان مانند سال‌های قبل راکد نباشد.