تهیه گزارش از آثار محتوای الکترونیکی کشور

بازار دیجیتال - هفته گذشته مجمع ناشران الکترونیک از تهیه گزارش از کلیه آثار محتوای الکترونیکی تولید شده در سطح کشور خبر داد. این گزارش با همکاری مجمع ناشران الکترونیکی و شورای عالی اطلاع‌رسانی انجام می‌شود و قرار است تا پایان شهریورماه به اتمام برسد. برای آگاهی بیشتر از روند تهیه این گزارش گفت‌وگوی کوتاهی با جواد اتفاق، رییس مجمع ناشران الکترونیکی، انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید:

در خصوص طرح جدید مجمع توضیح دهید؟

قراراست یک مجموعه اطلاعاتی خوب با دسته‌بندی‌های متناسب در زمینه کارهایی که تاکنون توسط بخش خصوصی و دولتی در زمینه تامین محتوای الکترونیک انجام شده داشته باشیم. این گزارش براساس طبیعی‌ترین سرفصل‌هایی است که طرح تسما به دبیرخانه شورای عالی اطلاع رسانی عرضه کرده تا با آن بتوانیم یک نوع بررسی اطلاعاتی در زمینه تولید تامین محتوای الکترونیک انجام دهیم.

جمع‌آوری این گزارش چه کمکی به این حوزه خواهد کرد؟

این گزارش نشان می‌دهد که ما در چه جایگاهی ایستاده‌ایم. چه چیزی برای سیاست‌گذاری‌های بعدی داریم که به کارکمک می‌کند تا نقاط قوت یا ضعف خود را پیدا کنیم. همچنین با تهیه این گزارش می‌توانیم از دوباره‌‌کاری‌های صورت گرفته جلوگیری کنیم.

اطلاعات این طرح از چه طریقی به دست می‌آید؟

این طرح از اطلاعات و مستندات دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی، شورای عالی انفورماتیک، مرکز توسعه و فناوری رسانه دیجیتال و اطلاعاتی که در مجمع وجود داشته به دست می‌آید.