قیمت‌ها در بازار مانیتور کاهش یافت - ۱۸ مرداد ۸۸

بازار دیجیتال- قیمت انواع مانیتور تولید داخل طی هفته اخیر در بازار کاهش یافت. طبق اعلام فعالان بازار، این کاهش قیمت به دلیل کاهش تقاضا برای این کالا و رکود حاکم بر بازار رخ داده است. یکی از عرضه‌کنندگان مانیتورهای سامسونگ در پاساژ پایتخت‌، در این باره می‌گوید‌: طی مدت اخیر قیمت مانیتورهای این برند در بازار تا حدودی کاهش یافته است که علت این امر نیز شرایط بازار عنوان شده است. یکی دیگر از عرضه‌کنندگان مانیتور در بازار از کاهش شدید قیمت مانیتورهای وطنی با سایز ۱۹ تا ۲۴ اینچ خبر داد.

در حالی که فعالان بازار، علت کاهش قیمت‌ها در بازار داخلی را رکود حاکم بر بازار می‌دانند‌، واردکنندگان معتقدند علت این امر تلاش تولید‌کنندگان داخلی برای محو کردن مانیتورهای وارداتی از بازار است. بر اساس اعلام این فروشنده‌، پس از اعلام خبر افزایش تعرفه واردات مانیتورهای ۱۹ تا ۲۴ اینچ‌، تولیدکنندگان داخلی مانیتور قیمت‌ها را کاهش دادند و این اقدام تنها به این معنی است که آنها قصد دارند با کاهش قیمت‌ها عرصه را بر مانیتورهای وارداتی تنگ کنند‌.

یکی از واردکنندگان مانیتور در این زمینه می‌گوید: طی ماه‌های گذشته به دلیل رشد تعرفه واردات مانتیورهای ۱۹ تا ۲۴‌اینچ و همچنین کاهش قیمت نمونه‌های داخلی این کالا برای واردکنندگان واردات کالا با هزینه‌های بیشتری صورت می‌گرفت و بالطبع این مانیتورها باید با قیمت بالاتری در بازار عرضه شوند، ولی از آنجا که قیمت مانیتور در بازار طی ماه‌های اخیر روندی نزولی داشته و تقاضا نیز برای مانیتور کاهش یافته است، امکان افزایش قیمت‌ها در بازار داخلی وجود ندارد.