در حالی که مسوولان سازمان تنظیم مقررات از نامشخص بودن وضعیت اپراتورسوم تلفن خبر می‌دهند، مخبر کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تجدید مزایده اپراتور سوم با حذف شرط الزام حضور شرکای خارجی به تصویب رسیده است.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با موبنا، اظهار داشت: شرکای خارجی می‌توانند در پروژه اپراتور حضور داشته باشند، اما شرایط حضور آنها تغییر کرده است. وی گفت: زمان تجدید مزایده اپراتور سوم تلفن همراه توسط دولت اعلام می‌شود. پیش از این مطابق با قانون سرمایه‌گذاری خارجی و همچنین به منظور انتقال تکنولوژی به داخل کشور، در پروژه اپراتور سوم تلفن‌همراه ایران برای شریک خارجی اپراتور ۴۹‌درصد سهم و برای شریک داخلی ۵۱‌درصد سهم منظور کرده بودند. این درحالی است که این شرایط نیز برای اپراتور دوم تلفن همراه کشورمان وجود داشت.

سرعت GPRS همراه اول افزایش یافت

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات از افزایش یک مرحله‌ای سرعت سرویس GPRS همراه اول خبر داد. داوود زارعیان اظهار داشت: همراه اول قصد دارد تا سرعت سرویس GPRS را از این میزان نیز افزایش دهد.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی قرار است که سرعت سرویس GPRSتا پایان سال افزایش یابد، ولی قصد داریم در صورت امکان افزایش سرعت GPRS را زودتر از این زمان انجام دهیم. پیش از این مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار دولتی اعلام کرده بود سرعت سرویس GPRS با ارتقا به نسل بعد چهار برابر می‌شود. تعرفه سرویس GPRS در روز به ازای هر کیلوبایت ۸/۱۴و در شب و روزهای تعطیل به ازای هر کیلوبایت ۴ریال است.

برقراری رومینگ بین‌الملل سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل در ۱۰ کشور

برای نخستین بار در ایران، امکان استفاده از سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل در ۱۰ کشور عراق، عربستان سعودی، ترکیه، امارات متحده عربی، سوریه، قبرس، افغانستان، سودان، یمن و بلژیک فراهم شد. بر اساس این گزارش، پیش از این امکان استفاده از سرویس رومینگ بین‌الملل تنها برای مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی ایرانسل در حدود ۲۰۰ اپراتور جهان فراهم شده بود و از این پس سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل نیز قابلیت دریافت و برقراری تماس را در کشورهای طرف قرارداد با ایرانسل خواهند داشت.

مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری ایرانسل برای استفاده از سرویس رومینگ بین‌الملل باید ثبت نام سیم‌کارت خود را تکمیل و مدارک خود را به ایرانسل ارسال کرده باشند و همچنین از داشتن اعتبار کافی در سیم‌کارت یا به همراه داشتن کارت شارژ کافی اطمینان حاصل کنند. بنابر اعلام مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری می‌توانند علاوه بر خرید کارت شارژ، از سرویس‌های پیشرفته شارژ ایرانسل از جمله شارژ اینترنتی (Web Recharge)، سرویس شارژ الکترونیکی (e-Charge) و سرویس خط به خط (P۲P) در زمانی که در خارج از ایران هستند، استفاده کنند، ضمن آنکه مشترکان برای استفاده از دو روش آخر یعنی شارژ الکترونیکی و خط به خط می‌توانند از نزدیکان خود در داخل ایران کمک بگیرند.