کاهش شدید تقاضا برای مانیتورهای وارداتی

بازاردیجیتال- در پی کاهش عرضه مانیتورهای وارداتی به بازار داخلی، تقاضا برای مانیتورهای تولید داخل در حد قابل توجهی افزایش یافت. طبق اعلام فعالان بازار، طی ماه‌های اخیر به دلیل افزایش تعرفه واردات مانیتورهای ۱۹ تا ۲۴ اینچ و همچنین با توجه به اینکه بازار در رکود به سر می‌برد و تقاضا برای انواع مانیتور کاهش یافته است، واردکنندگان فعلا برای ورود این مانیتورها کمی‌دست به عصا عمل کرده و به همین دلیل میزان واردات این کالا به بازار داخلی در حد قابل توجهی کاهش یافته است.

در مقابل‌ عرضه مانیتورهای تولیدی به بازار افزایش چشمگیری یافته است.

به عقیده فعالان بازار، عرضه انواع مانیتورهای تولیدی با قیمت پایین تر از نرخ مانیتورهای وارداتی، کیفیت مطلوب و ظاهر زیبا از عوامل افزایش تقاضا برای مانیتورهای تولید داخل کشور است.

فعالان بازار همچنین معتقدند خدمات پس از فروشی که برخی از تولید کنندگان داخلی مانیتور ارائه می‌دهند در سطح مطلوبی است و این موضوع برای مصرف کننده اهمیت زیادی دارد.

یک وارد کننده در این زمینه می‌گوید: با توجه به اینکه طی ماه‌های اخیر قیمت مانیتورهای وطنی کاهش یافته است‌، عرضه مانیتورهای وارداتی به بازار تنها باعث اشباع بازار از مانیتورهایی می‌شود که قیمت بالاتری نسبت به سابق دارند و کمتر مورد استقبال قرار می‌گیرند.

به گفته این واردکننده، در شرایط فعلی امکان عرضه مانیتور با قیمت بالاتر از مانیتورهای وطنی وجود ندارد و به نظر می‌رسد، طی روزهای آینده با بازاری مواجه شویم که در انحصار تولیدهای وطنی است.