اولین دوربین عکاسی دیجیتال مجهز به لنز غیر کروی دنیا

بازار دیجیتال- شرکت Panasonic جدیدترین دوربین عکاسی دیجیتال خود را به بازار معرفی کرده است. این دوربین جدید که با مدل DMC-ZR۱ به بازار معرفی شده است، در حقیقت اولین دوربین عکاسی دیجیتال دنیا است که از لنز غیر کروی با ضخامت ۳/۰میلی متر

بهره می‌برد. این لنزها امکان زوم اپتیکال تا ۸ برابر را به کاربرانش داده و باعث می‌شود، بدنه این دوربین کاملا کامپکت و قابل حمل باشد. این در حالی است که این لنز امکان زوم واید تا فاصله ۲۵میلی متری را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

دوربین عکاسی دیجیتال جدید شرکت Panasonic قدرت زوم با فاصله کانونی حداقل ۲۵میلی‌متر و حداکثر ۲۰۰میلی‌متر را داشته و امکان عکاسی با وضوح تصویر ۱/۱۲مگاپیکسل را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

DMC-ZR۱ همچنین قابلیت ضبط ویدئو را هم داشته و امکان زوم تا ۸برابر را در هنگام ضبط فیلم به کاربرانش می‌دهد. نمایشگر این دوربین عکاسی از نوع LCD با اندازه ۷/۲اینچ بوده و تصاویر را با وضوح تصویر ۲۳۰۰۰۰پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین مبتنی بر حافظه فلش بوده و با کارت‌های حافظه SD و SDHC هم سازگار است.

باتری این دوربین قابل شارژ بوده و در هر بار شارژ امکان گرفتن ۳۳۰ عکس را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

جدیدترین دوربین عکاسی دیجیتال Panasonic مجهز به قابلیت Mega OIS بوده و از تکنولوژی‌های تشخیص چهره، لرزشگیر دست، حالت عکاسی در سفر و حالت عکاسی در حرکت هم بهره می‌برد.

DMC-ZR۱ همچنین دارای نرم‌افزار قابل نصب روی کامپیوترهای شخصی است که امکان ویرایش عکس‌ها و فیلم‌های گرفته شده با این دوربین را به کاربرانش می‌دهد.

شرکت Panasonic اعلام کرده است که دوربین عکاسی جدیدش را در ماه سپتامبر آینده و با قیمت ۹۵/۲۷۹دلار به بازار عرضه می‌کند و به فروش عمومی می‌رساند.