دوربین‌های دیجیتال برای کاربران حرفه‌ای و خانگی

بازار دیجیتال- شرکت نیکون دوربین‌های دیجیتالی جدید خود را از سری محصولات SLR با نام‌های D۳۰۰۰ و D۳۰۰s برای کاربران خانگی و حرفه‌ای عرضه کرد.

به گزارش پی‌سی‌ورلد، دوربین D۳۰۰۰ که هم‌اکنون با قیمت ۶۰۰‌دلار وارد بازار شده است، در اصل نسخه اصلاح شده مدل پیشین خود با نام D۵۰۰۰ محسوب می‌شود و جایگزین مدل D۴۰x در بازار خواهد شد.

این دوربین دیجیتالی حسگر ۱۰مگاپیکسلی را در خود جا داده است و شامل فناوری ISO بین ۱۰۰ تا ۱۶۰۰، نمایشگر لمسی ۳ اینچی، سیستم ۱۱ نقطه‌ای اتوفوکوس و سرعت عکس‌برداری ۳ فریم در ثانیه می‌شود.

منوی داخلی این دوربین نسبت به مدل قبلی خود تغییر کرده و شامل نرم‌افزار ویرایش تصاویر، سیستم تشخیص چهره، فن‌آوری D-Lighting، فن‌آوری تشخیص منظره می‌شود.

دوربین D۳۰۰s که مدل پیشرفته D۳۰۰ است و برای کاربران حرفه‌ای ساخته شده، ۱۸۰۰‌دلار قیمت دارد و از مهم‌ترین فن‌آوری‌های به‌کار رفته در آن می‌توان به حسگر ۳/۱۲مگاپیکسلی و سیستم ۵۰ نقطه‌ای اتوفوکوس اشاره کرد.

پردازنده دوربین D۳۰۰s نسبت به مدل D۳۰۰ ارتقا یافته و سرعت عکس‌برداری پشت ‌سر هم در آن نیز ۷فریم در ثانیه اعلام شده است. این دوربین که قادر است تصاویر را با کیفیت HD نیز تهیه کند، با سرعت ۲۴فریم در ثانیه تصویربرداری می‌کند.