به‌دنبال موفقیت فروشگاه دانلود برنامه آیفون اپل، سامسونگ قصد دارد در سه ماه جاری فروشگاه آنلاینی برای دانلود برنامه‌های تلفن همراه در اروپا راه‌اندازی کند.

طبق بیانیه سامسونگ، این سازنده گوشی نسخه آزمایشی از فروشگاه برنامه خود را اوایل سال ۲۰۰۹ در انگلیس راه‌اندازی کرد؛ اما نسخه رسمی از این فروشگاه را در سه ماه جاری در اروپا راه‌اندازی کرده و گسترش می‌دهد.

شرکت کره‌ای سامسونگ، پورتال اینترنتی خود را برای طراحان برنامه‌ای راه‌اندازی می‌کند که قادرند برنامه‌ها را ارسال و قرارداد فروش در این سایت را خریداری کنند. این سایت برای طراحان برنامه‌های سیستم‌های عامل ویندوز موبایل یا سیمبیان باز می‌شود.

نسخه آزمایشی فروشگاه سامسونگ در حال حاضر دانلود برنامه‌های پولی و رایگان عرضه می‌کند و دو برنامه محبوب آن که یکی همگام‌سازی رایانه برای ویندوز موبایل و دیگری ویدئو پلیر برای سیمبیان است، بالای ۱۸۰ هزار بار دانلود شده‌اند. سامسونگ با عرضه فروشگاه دانلود برنامه به گوشی‌های ساخت خود، از اپل و نوکیا که در این زمینه پیشتاز بودند پیروی می‌کند؛ اپراتورهای تلفن همراهی مانند وریزون و چاینا موبایل نیز قصد دارند فروشگاه‌های برنامه افتتاح کنند.

گوگل با Android Market که برنامه‌هایی برای تلفن‌های هوشمند مبتنی‌بر آندروید عرضه می‌کند، این مدل تجاری را به کار بسته است. مایکروسافت نیز فروشگاه دانلود Windows Marketplace for Mobile را در هفته گذشته راه‌اندازی کرد.