جلوگیری از عرضه برنامه صوتی گوگل برای آیفون

برنامه پرطرفدار Google Voice برای آیفون توسط اپل به طور رسمی تعطیل شد.

گزارش‌های پراکنده‌ای از رد شدن برنامه Google Voice توسط اپل وجود داشت که توسط سخنگوی گوگل تایید شد.

به گفته وی، اپل برنامه‌ای را که شش هفته قبل برای فروشگاه App Store این شرکت ارسال شده بود تایید نکرد؛ طبق گزارش تک‌کرانچ، به‌علاوه تمامی برنامه‌های شخص ثالثی که از Google Voice استفاده کرده‌اند توسط اپل از فروشگاه این شرکت برداشته شده‌اند.

بنابر اظهارات طراح یکی از این برنامه‌ها به نام GV Mobile، به وی گفته شده برنامه‌اش به دلیل کپی کردن ویژگی‌های مشابه در آیفون برداشته شده است. هنوز معلوم نیست؛ چرا اپل مانع به فروش رفتن این برنامه در فروشگاهش شده؛ اما به گفته برخی، این کار به خواست AT&T بوده که فروشنده انحصاری گوشی آیفون در آمریکا است.

برنامه رایگان Google Voice به کاربران امکان می‌دهد شماره واحدی را برای تماس با خانه، محل کار و تلفن همراه تعیین کنند و همچنین میل صوتی و پیام‌های متنی دریافت کنند. برخی این برنامه را برنامه‌ای توصیف کرده‌اند که اپراتورهای تلفن همراه را با فراهم کردن امکان ارسال رایگان پیام دور می‌زند.

نکته‌ای که در حال حاضر روشن شده این است که روند تایید برنامه‌ها برای فروشگاه اپل برای طراحان شخصی و حتی غول‌های صنعت فن‌آوری ممکن است گیج‌کننده و عصبانی‌کننده باشد. هفته گذشته اپل از تایید برنامه اینترنتی Google Latitude برای آیفون خودداری کرد.