نمایندگان مجلس در کارگروه ساماندهی وضعیت اپراتور سوم تلفن همراه مشخص شدند.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، مخبر کمیسیون صنایع و معادن و علی مطهری، رییس کمیته مخابرات مجلس به عنوان دو تن از نمایندگان مجلس در کارگروه ساماندهی وضعیت اپراتور سوم از سوی مجلس انتخاب شدند.

این کارگروه متشکل از دو تن از نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس و همچنین نمایندگانی از وزارت ارتباطات خواهد بود که در این هفته قرار است این نمایندگان نیز در این کار گروه مشخص شوند. براساس این گزارش، کارگروه ساماندهی وضعیت اپراتور سوم که در آخرین نشست اختصاصی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر ارتباطات در دستور کار قرار گرفته، با هدف ساماندهی به وضعیت اپراتور سوم تشکیل شده است.

تغییر تعرفه GPRS همراه اول بر اساس نحوه استفاده کاربران

عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات سیار ایران از بررسی تغییر تعرفه و نیز تعیین تعرفه سرویسGPRSهمراه اول بر اساس نحوه استفاده کاربران از این سرویس خبر داد.

حمیدرضا نیکوفر در گفت‌وگو با موبنا با بیان اینکه تعرفه سرویس GPRS در دست بازنگری قرار دارد، گفت: همراه اول در حال بررسی مدل‌های متنوع تعرفه برای کاربران متفاوت سرویس GPRS است. وی گفت: بر این اساس تعرفه استفاده از سرویس GPRS برای کاربران پر مصرف در مقایسه با کاربران کم مصرف متفاوت است. نیکوفر ادامه داد: این تعرفه پس از تصویب در مجمع به صورت رسمی‌اعلام خواهد شد.

هم‌اکنون هزینه استفاده از سرویس GPRS همراه اول درزمان اوج ترافیک یعنی از ساعت ۸ الی ۲۳ به ازای هر کیلو بایت تبادل اطلاعات ۸/۱۴ریال و در زمان غیر اوج ترافیک یعنی از ساعت ۲۳ الی ۸ روز بعد و همچنین روزهای تعطیل به ازای هر کیلو بایت تبادل اطلاعات ۴ ریال است.

گوشی تلفن همراه صاحب «استاندارد» می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و تدوین استاندارد موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: تدوین استاندارد اجباری گوشی تلفن همراه در انتظار تصویب شورای‌عالی استاندارد است.

مرتضی امامی‌در گفت‌وگو با موبنا، از تدوین استاندارد ملی گوشی تلفن همراه توسط موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران خبر داد و گفت: استاندارد ملی برای اکثر کالاهای مصرفی تدوین شده است، اما این استانداردها بیشتر جنبه اختیاری دارد و اجباری نیست.

وی ادامه داد: استاندارد ملی گوشی تلفن همراه از اواخر سال ۸۷ تدوین شده، اما لازم‌الاجرا شدن آن منوط به مصوبه شورای‌عالی استاندارد است. به گفته امامی‌با تصویب استاندارد اجباری گوشی، تمامی‌گوشی‌های تلفن همراه اعم از وارداتی و تولید داخل باید از این استانداردها تبعیت کنند.

سازمان گسترش آماده سرمایه‌گذاری در اپراتور سوم

معاون توسعه صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از آمادگی سرمایه‌گذاری این سازمان در اپراتور سوم تلفن همراه خبر داد.

رمضانعلی صادق‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: در صورت حضور کنسرسیومی از بخش خصوصی این سازمان آمادگی مشارکت برای پرداخت حداکثر ۴۹‌درصد بخش دولتی را دارد.