اپل و ریم (Research In Motion) به کمک یارانه‌های بالا به مصرف‌کنندگان توانستند فروش تلفن هوشمند خوبی داشته باشند. به گفته تحلیلگر بانک دویچه، سال گذشته اپل و ریم تنها ۳‌درصد از فروش جهانی تلفن هوشمند را کسب کردند، اما ۳۵‌درصد از سود عملیاتی را به‌دست آوردند. امسال انتظار می‌رود بازار تلفن همراه این دو شرکت ۵‌درصد رشد کرده و ۵۸‌درصد از کل سود عملیاتی را به دست آورند.

بر اساس گزارش وال‌استریت ژورنال، یارانه‌های بالا از سوی شرکت‌هایی مانند اپل و ریم به این معنی است که مصرف‌کنندگان می‌توانند با پرداخت ۱۰۰‌دلار صاحب یک تلفن هوشمند شوند.

اپراتورهای تلفن همراه با دادن یارانه به مصرف‌کنندگان قیمت‌های بالاتری برای قراردادهای ماهانه به ویژه برای تلفن‌های هوشمندی می‌گیرند که می‌توانند به اینترنت دسترسی یافته و ایمیل‌ها را نگهداری کنند.

به دست آوردن سهم قابل توجه بازار توسط اپل بازتاب تغییر گرایش به سمت تلفن‌های هوشمندی است که ویژگی‌های غنی داشته و استفاده از آنها راحت است. تلفن‌های هوشمند تنها ۱۳‌درصد از فروش جهانی تلفن همراه را تشکیل می‌دهند، اما این بازار در حال رشد است و اپل و ریم ۳۲‌درصد از بازار تلفن هوشمند را در سه ماه نخست به دست آوردند.