تلویزیون‌های قاچاق  نفس بازار را تنگ کرده‌اند

عکس: نگار متین‌نیا

بازار دیجیتال- قیمت انواع تلویزیون طی ماه گذشته ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است.

طبق اعلام فعالان بازار، به رغم پیش‌بینی‌های برخی از فعالان بازار مبنی بر افزایش تقاضا برای این کالا در تابستان، این اتفاق نیفتاد و در حالی که تیرماه به پایان رسیده است، بازار خرید و فروش این کالا همچنان در رکود به سر می‌برد.

فعالان بازار معتقدند، بی‌سامانی بازار باعث این اتفاق شده است. چرا که برخی از فروشندگان برای به فروش رساندن اجناس خود قیمت‌ها را کاهش داده و باعث چند دستگی قیمت در بازار شده‌اند. این موضوع هم بی اعتمادی مصرف‌کننده را نسبت به بازار در پی داشته است.

از طرفی، برخی از فروشندگان کالاهای خود را بدون گارانتی و با قیمت پایین‌تر از عرف بازار به فروش می‌رسانند، در این بین این نمایندگی‌های فروش هستند که متضرر می‌شوند.

نمایندگی‌های فروش نیز با اشاره به ثبات قیمت‌ها طی ماه گذشته اعلام کردند، کاهش قیمت به هیچ وجه در شرایط فعلی امکان‌پذیر نیست و باعث متضرر شدن می‌شود.

نمایندگی‌های فروش با اشاره به عرضه تلویزیون‌های قاچاق به بازار، گفتند: تلویزیون‌های قاچاقی با قیمت پایین و بدون گارانتی عرصه را بر نمایندگی‌های فروش تنگ کرده‌اند و باید مسوولان تصمیم جدی در این زمینه اتخاذ کنند. اما برخی بر این باورند، کاهش مجدد قیمت‌ها در بازار باعث می‌شود قاچاقچیان نتوانند کالاهای خود را به فروش برسانند و برای قاچاقچی سود نمی‌کند که جنس قاچاق وارد بازار کند.

اما نمایندگی‌های فروش، اعتقادی به کاهش قیمت‌ها ندارند و معتقدند در حال حاضر قیمت‌ها پایین‌تر از آنچه باید باشد، است.

به هر حال بازار تلویزیون همچنان روزهای بی‌رونقی را سپری می‌کند و تلاش فعالان نیز در زمینه نجات بازار، نتیجه‌ای نداده است.