مجلس خواستار تجدید مزایده اپراتور سوم شد

رییس کمیته مخابرات مجلس خواستارتجدید مزایده اپراتور سوم شد و گفت: باید به صورت قانونی وضعیت این اپراتور تلفن همراه کشور مشخص شود.

علی مطهری در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: در شرایط فعلی وضعیت پرونده اپراتور سوم کاملا مشخص است و برای تعیین برنده نهایی مزایده، یا باید دوباره مزایده برگزار شود یا به صورت قانونی فردی مناسب، این پروژه را در اختیار گیرد.

به گفته وی، به دلیل طی کردن مراحل اداری، تجدید مزایده اپراتورسوم تلفن همراه زمان بر نخواهد بود.

رییس کمیته مخابرات مجلس با اشاره به اینکه تجدید مزایده اپراتورسوم تلفن همراه اشکالی ندارد و برخلاف قوانین مندرج نیست، گفت: مجلس با تشکیل کارگروهی اقدامات لازم را برای ساماندهی وضعیت این اپراتور انجام می‌دهد.

وی افزود: در حال حاضر کارگروه مذکور که متشکل از نمایندگان وزارت ارتباطات و نمایندگان مجلس خواهد بود، تشکیل نشده و این کارگروه پس از اتمام تعطیلات مجلس فعالیت خود را آغاز می‌کند.

ادغام اتحادیه‌های حوزه تلفن همراه منتفی است

سخنگو و نایب رییس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی از منتفی بودن ادغام این اتحادیه با دستگاه‌های دولتی برای دریافت مجوز فروش گوشی تلفن همراه خبر داد.

غلامحسین کریمی در گفت‌و‌گو با موبنا اظهار داشت: هم اکنون این اتحادیه کار تعمیرات و خدمات پس از فروش گوشی تلفن همراه را انجام می‌دهد و مجوز فروش این کالای ارتباطی را فعلا اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری تلفن همراه و لوازم یدکی بر عهده دارد. وی افزود: تاکنون موضوع ادغام دو اتحادیه در هیچ اتحادیه، مجامع صنفی و وزارت بازرگانی مطرح نبوده است و انتشار این موضوع تنها از سوی اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری تلفن همراه و لوازم یدکی صورت گرفته بود.

کریمی با اشاره به اختلاف این دو اتحادیه تصریح کرد: مجوز پروانه فروش گوشی تلفن به فروشندگان این کالای ارتباطی تنها اختلاف این دو اتحادیه به شمار می‌آید.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که چندی پیش رییس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری تلفن همراه از ادغام این دو اتحادیه خبر داده بود.

ابراهیم درستی، رییس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری تلفن همراه و لوازم یدکی نیز گفته بود: تنها این اتحادیه در بازار تلفن همراه کشور مجوز پروانه فروش گوشی تلفن همراه را بر عهده دارد.

تولید نرم‌افزار «مثنوی معنوی» ویژه‌ تلفن همراه

نرم‌افزار ادبی «مثنوی معنوی» ویژه‌ تلفن همراه توسط محققان و پژوهشگران مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی تولید شد.

نمایش متن کامل به همراه خواندن بیت‌ها، دسترسی به دفترهای شش‌گانه‌ «مثنوی معنوی»، قابلیت جست‌وجوی ساده و پیشرفته در بیت‌ها، امکان نشانه‌گذاری بیت‌های مثنوی و دسترسی به فهرست عنوان‌های نشانه‌گذاری‌شده از قابلیت‌های این نرم‌افزار ادبی است.

حافظه‌ مورد نیاز برای نصب و اجرای این برنامه ۲۶۷ مگابایت است؛ به طوری‌که برای نصب برنامه ۷ مگابایت و نصب فایل‌های صوتی ۲۶۰ مگابایت فضا لازم است.

بر اساس این گزارش، این نرم‌افزار روی گوشی‌های تلفن همراهی که سیستم عامل سیمبین سری ۶۰ (ویرایش ۲ و ۳) داشته باشند، قابل نصب است.

پرداخت غیرحضوری قبض موبایل با تلفن بانک

مشترکان سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول می‌توانند بدون ارائه شناسه قبض و شناسه پرداخت صورت حساب قبوض خود را از طریق تلفن‌بانک بانک ملی پرداخت کنند. با پرداخت صورت حساب قبوض همراه اول از طریق تلفن‌بانک بانک ملی با شماره ۰۹۶۲۲ نیازی به واردکردن شماره تلفن همراه مشترک نیست.

این درحالیست که مشترکان با دارا بودن یکی از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب می‌توانند قبوض سیم‌کارت‌های دائمی خود را به صورت غیرحضوری و از طریق تلفن‌بانک بانک‌های ملی، صادرات، سامان، ملت، کشاورزی، تجارت، اقتصاد نوین، رفاه و مسکن پرداخت کنند.

مشترکان می‌توانند با مراجعه با سایت‌های اینترنتی بانک اقتصاد نوین، پارسیان، تجارت، سامان، سپه، صادرات، ملت و بانک ملی قبوض تلفن سیم‌کارت‌های دائمی خود را به صورت غیرحضوری و از طریق اینترنت پرداخت کنند. همچنین از طریق پیام کوتاه بانک‌های ملت به شماره ۲۰۰۰۳۳ و تجارت به شماره ۲۰۰۰۷۰ می‌توانند اقدام به پرداخت صورت حساب خود کنند.