دبیرخانه کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه به استناد قانون جرائم رایانه‌ای در دادستانی کل کشور تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، «قربانعلی دری نجف‌آبادی» با اشاره به پیشینه تصویب قانون جرائم رایانه‌ای، تمرکز در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در خصوص پیشگیری و مقابله با جرائم فناوری اطلاعات را امری لازم و مطلوب دانست.

دادستان کل کشور در جلسه‌ای که با حضور مقامات مسوول مرتبط با پیشگیری و برخورد با جرائم فضای سایبر و نیز کارشناسان و قضات تشکیل شده بود، افزود: کنترل و مهار جرائم رایانه‌ای و تمرکز فرآیندها در دبیرخانه‌ای در دادستانی کل کشور اقدام ارزنده‌ای در جهت صیانت از حقوق عمومی، جلوگیری از تعرض به حریم دیگران در فضای سایبر و پیشگیری از بروز مصادیق مختلف مجرمانه با ابزار و ادوات رایانه‌ای و در فضای مجازی است. دری نجف‌آبادی از مسوولان امر خواست این کمیته را در جهت ایفای وظایف خطیر محوله یاری رسانند.

به موجب ماده ۲۲ قانون اخیرالتصویب جرائم رایانه‌ای، کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با ریاست دادستان کل کشور و عضویت وزرای دادگستری، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیز سازمان صدا و سیما، نیروی انتظامی و سازمان تبلیغات اسلامی تشکیل می‌شود تا دستورالعمل‌های داخلی برای تسریع در اجرایی شدن قانون مزبور مبنی بر به کارگیری هیات کارشناسی در حوزه اعتقادی، دینی، اجتماعی و سایر حوزه‌های مرتبط را تدوین کند.

بر اساس این مصوبه، با قید تسریع جلسه‌ای با حضور مقامات مسوول و مرتبط با امر پیشگیری و برخورد با جرائم فضای سایبر باید برگزار شود.