بررسی تعرفه اینترکانکشن همراه اول با ایرانسل
مدیرعامل مخابرات ایران گفت: این هفته تعرفه اتصال متقابل همراه و اپراتور ایرانی خارجی - ایرانسل ام تی ان مشخص می‌شود.

صابر فیضی در گفت وگو با موبنا اظهار داشت: طی این هفته در نشستی با مسوولان اپراتور دوم وضعیت اینترکانکشن همراه اول با این اپراتور مورد بررسی قرارمی‌گیرد.
وی گفت: پس از رسیدن به جمع بندی نهایی در این باره‌، این موضع برای اخذ تصمیم به هیات مدیره مخابرات ارجاع داده می‌شود. براساس پروانه صادره برای اپراتور دوم 9 ماه پس از آغاز به کار این اپراتور، باید تفاهمی‌میان مخابرات و ایرانسل برسر تعرفه اتصال متقابل ایجاد می‌شد که به ازای هر دقیقه تماس از مشترک تلفن ثابت به ایرانسل 80‌ ریال هزینه به ایرانسل و حدود 350ریال به مخابرات و بالعکس تعلق می‌گیرد؛ در همین حال به ازای هر دقیقه تماس مشترک از همراه اول به ایرانسل و بالعکس به صورت برابر 350ریال برای دو اپراتور محاسبه خواهد شد که هنوز این مساله مورد توافق دو طرف قرار نگرفته است.
برخی مشترکان همراه اول صورتحساب خود را دریافت نکردند
با وجود یک طرفه شدن ارتباط مشترکان همراه اول‌، برخی از این مشترکان هنوز قبوض خود را دریافت نکرده‌اند.
به گزارش موبنا، اپراتور اول در حالی ارتباط مشترکان بدهکار سیم کارت‌های دائمی‌خود را به مدت یک هفته قطع و یک‌طرفه کرده است که برخی از مشترکان این اپراتور هنوز قبض صورتحساب خود را دریافت نکرده‌اند.
پیش از این اپراتور اول با ارسال پیام کوتاه به مشترکان بدهکار خود برای پرداخت بدهی اطلاع‌رسانی کرده و اخطار می‌داد؛ اما به دلیل قطع سرویس پیامک از یک ماه گذشته‌، این اطلاع رسانی انجام نشد و این امر مشترکان را با قطع یک‌طرفه ارتباط روبه‌‌رو کرد.
شرکت دولتی ارتباطات سیار در قبوض مشترکان دهم تیرماه را آخرین زمان پرداخت صورتحساب این دوره ذکر کرده بود.
مشترکان بدهکار همراه اول که تاکنون صورتحساب دوره دو ماهه منتهی به اول خردادماه خود را پرداخت نکرده‌اند، کمتر از یک هفته فرصت دارند تا نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند. چنانچه مشترکان در این مدت موفق به پرداخت صورتحساب خود نشوند، ارتباط آن‌ها کاملا قطع خواهد شد. همراه اول حدود 5/16‌میلیون سیم کارت دائمی‌دارد.
اطلاع‌رسانی ناجا از طریق پیامک به تهرانی‌ها
مدیر کل روابط عمومی‌نیروی انتظامی ‌از اطلاع‌رسانی پلیس از طریق ارسال پیام کوتاه به شهروندان تهرانی خبر داد.
سرهنگ مهدی احمدی در گفت‏وگو با موبنا اظهار داشت: از این طریق، طرح‏ امنیت اجتماعی نیروی انتظامی‌ از طریق رسانه sms به اطلاع تمامی‌ شهروندان تهرانی خواهد رسید.
وی با تاکید بر اینکه ناجا از سال گذشته قصد اجرای این طرح را دارد، یادآور شد: در حال حاضر اطلاع‌رسانی از این طریق در دستورکار نیروی انتظامی‌قرار گرفته است. وی افزود: با این شیوه اطلاع‏رسانی‌، نوع خدمات نیروی انتظامی‌ برای مردم تعریف می‏شود. پیش از این سرهنگ احمدی اعلام کرده بود اطلاع‌رسانی ناجا با استفاده از این شیوه‌، سبب آگاهی مجرمان نیز خواهد شد و همچنین باعث آشنایی بیشتر مردم از طرح‌های امنیت اجتماعی نیروی انتظامی ‌می‌شود.
موضوع GCها را تمام شده می‌دانیم


همکاری شرکت ارتباطات سیار با GCها به اتمام رسیده و مسایل موجود تمام شده است.
حسن رضوی معاون فنی و مهندسی شرکت ارتباطات سیار در گفت‌و‌گو با سیتنا، اظهار داشت: در حال حاضر برخی از کارهای مالی و تسویه‌ای مربوط به GC‌ها در حال انجام است.
وی گفت: از آنجایی که قرار بود GCها چهار هزار و ۷۰۰ سایت تحویل بدهند؛ لیکن در کل چهار و هزار و ۲۰۰سایت تحویل دادند.
معاون فنی و مهندسی شرکت ارتباطات سیار در پایان خاطرنشان کرد: در این میان مسایلی بین شرکت ارتباطات سیار و GCها بوده که با وجود هیات حل اختلاف برطرف می‌شود. با اتمام کار پیمانکاران عمومی ‌شرکت ارتباطات سیار کار توسعه شبکه همراه از طریق پیمانکاران استانی انجام می‌شود.
کاهش تقاضا برای کارت شارژهای ایرانسل


قطعی بیش از یک ماهه شبکه پیامک گریبان شرکت‌های خصوصی این حوزه را گرفته است؛ به نحوی که اپراتور ایرانی خارجی ام تی ان ایرانسل برای جلوگیری از ضرر و زیان‌های ناشی از این قطعی‌،به تبلیغات جدیدی روی آورده است.
به گزارش موبنا‌، منابع بازاری از کاهش تقاضا برای کارت شارژ
سیم کارت‌های ام تی ان ایرانسل در بازار با وجود قطعی شبکه پیامک خبر می‌دهند و در همین حال نیز معتقدند که تقاضا برای خرید سیم کارت‌های این اپراتور نیز تا حدودی کاهش یافته است.
این مساله باعث شده است تا اپراتور ام تی ان ایرانسل برای جذب مشترکان به تبلیغات جدید و اهدای شارژ رایگان روی بیاورد.
با آغاز جشنواره تابستان ۸۸ ایرانسل و از تاریخ ۲۰ تیر تا ۳۱ شهریور، طرح تشویقی جدید «شارژ شگفت انگیز» به مشترکان سیم کارت‌های اعتباری ایرانسل ارائه می‌شود.
با راه‌اندازی این طرح تشویقی‌ که برای نخستین بار در ایران توسط ایرانسل در اختیار مشترکان تلفن همراه قرار می‌گیرد، کلیه مشترکان سیم کارت‌های اعتباری ایرانسل می‌توانند از 20 تیر تا 31 شهریور در مدت زمانی معین، بیش از میزان شارژ خریداری شده، مکالمه کرده یا پیام کوتاه (SMS) و پیام چند رسانه‌ای (MMS) ارسال کنند.
برای مثال مشترکان این اپراتور با خرید یک کارت شارژ ۲۰هزار ریالی و شماره‌گیری کد دستوری ویژه شارژ شگفت‌انگیز، می‌توانند علاوه بر مبلغ اعتبار خود، از ۴‌هزار ریال اعتبار نیز برای تماس داخل شبکه استفاده کنند.
این ترفندهای جذب مشترک درحالی از سوی اپراتور دوم تلفن همراه ارائه می‌شود که میزان تقاضا برای کارت شارژهای این اپراتور خصوصی به طور چشمگیری کاهش یافته است و اکثر مشترکانی که از سیم کارت‌های این اپراتور برای ارسال و دریافت پیام کوتاه استفاده می‌کنند با قطعی شبکه پیامک تمایلی به خرید کارت شارژ و استفاده از این سیم‌کارت‌ها نشان نمی‌دهند.