تلویزیون‌های LCD جدید و سازگاربا محیط زیست

بازار دیجیتال- شرکت Sharp که یکی از تولیدکنندگان بزرگ و فعال در بازار انواع تلویزیون‌های LCD به حساب می‌آید، به تازگی خبر از معرفی جدیدترین سری تلویزیون‌هایش داده است.

تلویزیون‌های جدید این شرکت در اندازه‌های متفاوت و مختلف ۳۲،۴۰،۴۲،۴۶و ۵۲ اینچ طراحی و تولید شده‌اند. این تلویزیون‌ها که از تکنولوژی‌های جدید بهره می‌برند، مجهز به لامپ‌های LED هستند. وجود این لامپ‌ها علاوه بر اینکه باعث کاهش چشمگیر مصرف انرژی برق می‌شود، کیفیت تصویر را تا حد مناسبی افزایش می‌دهد.

این محصولات جدید مجهز به تکنولوژی ۲ مگاپیکسل بوده و مبتنی بر وضوح تصویر full HD هستند. شرکت Sharp از طرفی اعلام کرده است که مصرف مدل‌های جدیدش را تا نزدیک به ۶۸درصد از استاندارد مصرف انرژی دنیا یعنی Energy Star ۳.۰ پایین‌تر آورده است. این اتفاق در واقع این روزها اهمیت بسیار زیادی در صنعت تکنولوژی دارد.

با این همه، اما این شرکت تصمیم دارد با عرضه این تلویزیون‌ها عرصه رقابتی جدیدی را در بازار این محصولات ایجاد کند. درست به همین دلیل هم هست که تلویزیون‌های جدیدش را با قیمت‌های پایین و منطقی روانه بازار کند. بر این اساس و طبق اعلام Sharp، این تلویزیون‌های جدید با قیمت‌هایی متغیر از ۱۱۰۰ تا ۲۸۰۰ دلار بسته به اندازه نمایشگر آنها به بازار عرضه خواهند شد و به فروش عمومی می‌رسند.