مشترکان تلفن‌همراه شرکت ارتباطات سیار ایران «همراه اول» در سه ماه نخست سال جاری شش‌میلیارد و ۴۱‌میلیون و ۲۸۸‌هزار و ۵۶ پیامک ارسال کردند.

به گزارش موبنا، در سه ماه اول سال گذشته مشترکان همراه اول بیش از چهار‌میلیارد و ۷۶۸‌میلیون و ۸۵۲‌هزار و ۱۵۱ پیامک ارسال کرده بودند.

این موضوع در حالی است که حدود یک ماه است که سیستم پیامک شبکه تلفن‌همراه دولتی قطع است. همراه اول اکنون بیش از ۳۱‌میلیون مشترک دائمی و اعتباری در کشور دارد.

دریافت اظهارنامه کتبی از مشترکان بدهکار همراه اول

دفاتر خدمات ارتباطی طبق دستورالعمل همراه اول، برای وصل خطوط مشترکان قطع بدهی شده که مبادرت به پرداخت الکترونیکی صورتحساب خود کرده اند، اظهارنامه کتبی دریافت می‌کنند. دریافت این اظهارنامه کتبی برای این امر صورت می‌گیرد که چنانچه ظرف مدت چهار روز ارتباط مشترک وصل نشد، شکایتی از همراه اول و دفاتر خدمات ارتباطی نداشته باشند.

دریافت اظهارنامه کتبی با این مضمون انجام می‌گیرد که مشترکانی که از سرویس‌های تلفن بانک و اینترنت بانک برای پرداخت قبوض خود استفاده کرده و رسید پرداخت در دست ندارند، در صورت واریز نشدن مبلغ صورتحساب خود به حساب همراه اول، ادعایی در این زمینه نداشته باشند.

علی اصغر زعیم، رییس کانون دفاتر خدمات ارتباطی تهران، در گفت‌وگو با موبنا این دستورالعمل همراه اول را موجه و منطقی عنوان کرد و اظهار داشت: مشترکانی که از طریق الکترونیکی نسبت به پرداخت قبوض خود اقدام می‌کنند، تنها با یک کد رهگیری به دفاتر خدمات ارتباطی برای وصل سیم‌کارت خود مراجعه کرده و هیچ رسید پرداختی ندارند. به همین دلیل دفاتر خدمات ارتباطی اصل را بر صحت گفته مشترک گذاشته و وصل ارتباط این مشترکان را در سیستم ثبت می‌کنند، اما چنانچه تا ۴۸ ساعت بعد مبلغ موردنظر به حساب همراه اول واریز نشد، ارتباط مشترک باید مجددا قطع شود.

وی افزود: چنانچه عملیات پرداخت الکترونیکی مشترک بدون اختلال انجام شود، مبلغ ظرف مدت یک روز و به صورت آنلاین از شبکه بانکی به حساب همراه اول واریز می‌شود، اما اگر این مبلغ به سیستم همراه اول واریز نشد، مشکل را مشترک با بانک باید حل کند و مسوولیت آن با دفاتر خدمات ارتباطی و همراه اول نیست. زعیم به مشترکان تلفن‌همراه توصیه کرد تا جایی که ممکن است در مهلت قانونی برای پرداخت بدهی از روش‌های پرداخت الکترونیکی استفاده کنند و در غیر این صورت نیز برای پرداخت الکترونیکی به بانک‌های عامل همراه اول و خودپردازها مراجعه نمایند.

وضعیت اپراتور سوم تا مردادماه مشخص نمی‌شود

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: تشکیل کارگروه برای بررسی وضعیت اپراتور سوم تلفن‌همراه به مردادماه و بعد از شروع به کار مجلس موکول شده است. علی اصغر یوسف‌نژاد در گفت‌وگو با موبنا درباره ایجاد کارگروه پیگیری اپراتور سوم تلفن‌همراه، اظهار داشت: این کارگروه متشکل از نمایندگان مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس و وزارت ارتباطات خواهد بود که در چهارم مردادماه و همزمان با آغاز به کار مجلس تشکیل خواهد شد. وی گفت: قرار است گزارشی از سوی سازمان تنظیم مقررات درباره روند اجرای مزایده اپراتور سوم از آغاز تاکنون تهیه و به هیات دولت ارائه شود تا هیات وزیران نیز در این رابطه نظر خود را ارائه کند.

یوسف‌نژاد افزود: کمیسیون صنایع و معادن بر اساس وظیفه خود عمل می‌کند و هیات دولت نیز نظرات خود را درباره این پروژه ارائه می‌دهد که در مجموع به یک جمع‌بندی نهایی برای راه اندازی این پروژه ملی خواهیم رسید.