بازار  کامپیوتر به امید روزهای پر رونق آینده

بازار دیجیتال- بازار لپ‌تاپ طی هفته گذشته نسبت به هفته‌های قبل تا حدودی از حالت رکود خارج شده و طبق اعلام فعالان بازار وارد مرحله‌ای تازه شده است.

طبق اعلام فعالان بازار کامپیوتر‌، طی هفته اخیر میزان مراجعه به مراکز خرید رایانه در حد قابل توجهی افزایش یافته و این نشانه خوبی نزد فعالان بازار است.

فعالان بازار معتقدند‌، افزایش مراجعین به بازار کامپیوتر طی هفته اخیر این نوید را به فعالان بازار لپ‌تاپ و در کل کامپیوتر می‌دهد که زمان آن رسیده است که دوران رکود پس از گذشت ماه‌ها دست از سر بازار این کالاها بردارد.

محمدی یکی از فعالان بازار رایانه معتقد است‌: طی هفته گذشته‌، در پی برگزاری آزمون ورودی دانشگاه‌ها و همچنین تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها بر میزان مراجعه به مرکز خرید و فروش رایانه افزوده شده است و به نظر می‌رسد طی روزهای آینده با عرضه مدل‌های جدید به بازار می‌توان شاهد خروج تدریجی بازار از حالت رکود بود.

عبدی‌، یک فروشنده در این رابطه می‌گوید: طی ماه‌های اخیر رکود حاکم بر بازار کامپیوتر تا حدود زیادی باعث کاهش قیمت‌ها در بازار شده بود و بسیاری از فعالان این صنف متضرر شده بودند.

وی افزود‌، اما طی هفته گذشته بازار تا حدودی از حالت رکود خارج شده و میزان تقاضا برای تجهیزات کامپیوتری و همچنین لپ‌تاپ تا حدودی افزایش یافته است.

البته برخی از فروشندگان بر این باورند که افزایش تعداد مراجعین به مراکز خرید و فروش رایانه نمی‌تواند به طور قطع مقدمه پایان دوران رکود باشد و تا زمانی که بازار جهانی با رکود مواجه است، بازار ما نیز تکانی نمی‌خورد.

اما گروه دیگری از فعالان بازار و همچنین وارد کنندگان لپ‌تاپ معتقدند‌، بازار داخلی ربطی به بازار جهانی ندارد و ورود مدل‌های جدید بی شک وضعیت بازار را بهبود می‌بخشد.

فروشندگان همچنین به افزایش عرضه مدل‌های جدید انواع نت بوک (لپ‌تاپ‌های کم حجم) به بازار داخلی اشاره کردند و گفتند‌: از آنجا که انواع نت بوک طی ماه‌های اخیر با افزایش تقاضا مواجه شده است و همچنین با توجه به گسترش خط تولید این کالا در بازارهای جهانی‌‌، عرضه‌کنندگان لپ‌تاپ در بازار داخلی به واردات گسترده انواع نت بوک net book روی آورده‌اند، از این کالا در بازار استقبال زیادی نیز می‌شود.

واردکنندگان نیز با اشاره به افزایش تقاضا برای انواع بوک از افزایش حجم واردات این کالا به بازار داخلی طی ماه‌های اخیر و به ویژه هفته‌های گذشته خبر دادند.

رهبر یکی از عرضه‌کنندگان لپ‌تاپ‌های hp و Dell در بازار داخلی با اشاره به ثبات قیمت انواع لپ‌تاپ طی دو هفته گذشته گفت: با توجه به افزایش تقاضا پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها طی هفته‌ها همچنان ثابت باشد و با ورود مدل‌های جدید با قابلیت‌های بیشتر قیمت‌ها نیز در بازار داخل افزایش یابد.

رنجبر‌، مدیر محصول لپ‌تاپ‌های شرکت مادیران‌، عرضه کننده لپ‌تاپ‌های LG در بازار داخلی نیز با اشاره به ثبات قیمت‌ها طی هفته‌های اخیر احتمال رشد ناگهانی قیمت‌ها را در بازار لپ‌تاپ بعید دانست.