تقویم تکنولوژی - ۲۳ تیر ۸۸

• در سال ۱۹۴۵ اولین خدمات تلفن بی‌سیم رادیویی در خیابان لوئیس در نیویورک تاسیس شد. این سیستم شامل شش کانال بود که سرعت ارسال و دریافت پیام‌ها را تا ۱۵۹ مگاهرتز افزایش می‌داد. این طرح توسط کمیسیون ارتباطات فدرال تصویب شد، اما به خاطر وجود ترافیک و تداخل زیاد تجهیزات مناسبی برای آن فراهم نشده بود.

• سال ۱۹۴۷ هم زمانی بود که شرکت بزرگ ارتباطی AT & T با اولین تلفن بی‌سیم برای خودرو پا به عرصه ارتباطات گذاشت. این دستگاه‌های تلفن که تنها می‌توانستند در بزرگراه‌های بین دو شهر نیویورک و بوستون مورد استفاده قرار بگیرند، با نام «بفشارید و صحبت کنید» (Push-to-Talk) شناخته می‌شدند. این سیستم با فرکانسی در حدود ۳۵ تا ۴۴مگاهرتز کار می‌کرد که به بروز اختلالات زیاد در آن منجر شد تا جایی که AT & T اعلام کرد که این پروژه با شکست روبه‌رو شده است.

• در سال ۱۹۴۹ کمیسیون ارتباطات فدرال کانال‌های رادیویی زیادی را که در سطح وسیع مورد استفاده قرار می‌گرفت مدیریت می‌کرد. این کانال‌های ارتباطی در واقع اولین لینک میان گوشی‌های موبایل و تلفن‌های معمولی بودند. این کانال‌ها که با نام اختصاری RCC شناخته می‌شدند، اولین قدم به سمت صنعت تلفن همراه بودند که در آن زمان بیشتر برای سود‌آوری مورد استفاده قرار می‌گرفتند تا برای استفاده عمومی.