مدیرکل امور بازاریابی شرکت ارتباطات سیار از کشف و شناسایی ۴۰‌هزار کارت شارژ سیم‌کارت‌های اعتباری این اپراتور در بازار طی سال ۸۷ خبر داد.

به گزارش موبنا، تحسین عادلی در نشست مسوولان دفاتر پیشخوان خدمات اظهار داشت: در سال ۸۷ بالغ بر ۱۰۰میلیون کارت شارژ سیم کارت اعتباری همراه اول در کشور توزیع شد.وی گفت: شمار اندکی از کارت شارژهای موجود در بازار در سال گذشته، غیراصل و تقلبی بود که در استان‌های چهارمحال و بختیاری، تهران و اصفهان گزارش شده است.عادلی با تاکید براینکه شناسایی کارت شارژهای تقلبی از طریق مراجع قضایی قابل پیگیری است، خاطرنشان کرد: خریداران این گونه کارت شارژها می‌توانند با مراجعه به مراجع قضایی مراتب را اطلاع دهند تا از این طریق به مخابرات ابلاغ شده و پیگیری صورت گیرد.

توقف مذاکره با برندهای خارجی برای تولید موبایل

رییس انجمن تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه گفت: مذاکره با برندهای معتبر خارجی برای تولید مشترک گوشی تلفن همراه متوقف شده است.

احمد روضاتی در گفت‌و‌گو با «موبنا»، اظهار داشت: هم‌اکنون مذاکره با برندهای معتبر خارجی برای تولید مشترک گوشی تلفن همراه نتایج مشخصی نداشته است و هم‌اکنون نیز این پروژه متوقف شده است.

وی افزود: شرکت‌های معتبر خارجی برای امضای قرارداد با ایران در زمینه تولید مشترک گوشی تلفن همراه ضمانت‌هایی را درخواست کرده بودند که با توجه به شرایط به وجود آمده، امکان اعطای چنین ضمانت‌هایی به طرف خارجی وجود ندارد.وی با اشاره به فعالیت روند تولید گوشی در بازار تلفن همراه کشور گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار تلفن همراه و روند تولید گوشی تلفن همراه در داخل کشور که به کندی صورت می‌گیرد، شرکت‌های تولیدکننده داخلی در صورت تامین مالی می‌توانند به راحتی به تولید گوشی تلفن همراه با تیراژ بالا بپردازند.

رییس انجمن تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه چندی پیش گفته بود که تولیدکنندگان برای تولید مشترک با برند‌های خارجی تنها به تولید مشترک خواهند پرداخت و انجمن تولیدکنندگان گوشی تلفن همراه در حال مذاکره با پنج برند مطرح دنیا است که در صورت نهایی شدن یکی از این برندها تمامی تولیدکنندگان به صورت مشترک به تولید گوشی می‌پردازند.

تولید گوشی تلفن همراه ITMC متوقف شد

مدیرعامل شرکت کارخانجات مخابراتی ایران از توقف موقت تولید گوشی تلفن همراه این شرکت به دلیل عدم شرایط مناسب تولید و مشکلات پیش رو خبر داد.محمد ابراهیم مطلع در گفت‌وگو با «موبنا»، با بیان اینکه بازار گوشی تلفن همراه در شرایط خوبی به سر نمی‌برد، اظهارداشت: قاچاق یکی از عوامل اصلی بازدارنده در فرآیند تولید گوشی در داخل کشور است.

وی با اشاره به ضر و زیان شرکت‌های ایرانی در بحث مونتاژ و تولید داخل گوشی تلفن همراه گفت: متاسفانه شرایط تولید برای شرکت‌ها به خاطر تعرفه‌ها، قاچاق و سایر موارد مهیا نیست.مطلع افزود: فرهنگ فروش گوشی به همراه سیم‌کارت توسط اپراتور‌ها نیز در کشور برای حمایت از تولید داخلی جا نیفتاده است.

وی از مذاکرت شرکت‌های داخلی با وزارت صنایع و اپراتورها برای تسهیل فرآیند تولید فروش گوشی داخلی خبر داد.

قرار بود با توافق وزارت صنایع با شرکت‌های داخلی از جمله itmc و نیمه‌هادی عماد و افزایش تعرفه، واردات شرایط برای تولید گوشی ملی فراهم شود که با گذشت چند سال از اتخاذ این تصمیم این امر محقق نشده است.