دوربین نیمه‌حرفه‌ای و سبک وزن

بازار دیجیتال- Pentax که یکی از تولیدکنندگان قدیمی بازار انواع دوربین و لوازم عکاسی است به تازگی محصول جدیدی را به این بازار معرفی و عرضه کرده است.

این محصول جدید، یک دوربین عکاسی دیجیتال بوده که با مدل X۷۰ به بازار معرفی شده است.

X۷۰ یک دوربین عکاسی نیمه‌حرفه‌ای است که امکانات خوبی را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

این دوربین تصاویر را با وضوح ۱۲ مگاپیکسل ثبت و ذخیره کرده و حداکثر وضوح تصویر عکس‌های آن برابر ۳۰۰۰×۴۰۰۰ پیکسل است.

این دوربین امکان زوم اپتیکال تا ۲۴ برابر را داشته و قابلیت زوم دیجیتال تا ۶ برابر را به کاربرانش می‌دهد. دوربین جدید Pentax مبتنی بر حافظه فلش بوده و ظرفیت حافظه داخلی آن به ۳۴ مگابایت می‌رسد. کاربران این دوربین؛ اما امکان ارتقا حافظه آن از طریق کارت‌های حافظه SD و SDHC را هم در اختیار دارند.

میزان حساسیت این دوربین در هنگام عکاسی حداقل ۱۰۰ و حداکثر ۶۴۰۰ است. سرعت شاتر این دوربین هم در حالت حداقل برابر ۴ ثانیه بوده و در حالت حداکثر به۴ هزارم ثانیه هم می‌رسد.

دوربین جدید Pentax قابلیت فیلمبرداری با وضوح WVGA و سرعت ۳۰ فریم در هر ثانیه را داشته یا امکان فیلمبرداری با وضوح ۷۲۰×۱۲۸۰ پیکسل و سرعت ۱۵ فریم در هر ثانیه را هم دارد.

نمایشگر این دوربین از نوع LCD با اندازه ۷/۲ اینچ است که تصاویر را با وضوح ۲۳۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. این دوربین مجهز به یک خروجی AV و یک پورت USB پرسرعت است.

ابعاد این دوربین برابر ۵/۲۱×۵۴×۹۷ میلیمتر بوده و وزن آن به ۳۹۰ گرم می‌رسد. این دوربین در حال حاضر با قیمت ۳۷۰ پوند در بازار به فروش می‌رسد.