رکود همچنان در بازار لپ‌تاپ ادامه دارد

بازار دیجیتال- بازار لپ‌تاپ طی هفته اخیر روزهای بی رونق تری را نسبت به سابق سپری کرد. طبق اعلام فعالان بازار‌، کاهش شدید تقاضا‌، افت مجدد قیمت‌ها‌، عدم ورود کالاهای جدید به بازار باعث کاهش مجدد قیمت‌ها در بازار لپ‌تاپ شده است.

مومن یک فروشنده در این‌باره می‌گوید، حتی تخفیف‌های ویژه‌ای که برخی از فروشندگان برای جلب توجه مصرف کنندگان در نظر می‌گیرند نتوانسته است تکانی به بازار راکد کامپیوتر به ویژه لپ‌تاپ دهد.

یکی از فعالان بازار کامپیوتر در این زمینه می‌گوید: طی روزهای اخیر به دلیل اینکه مراکز خرید و فروش کامپیوتر در حالت نیمه تعطیل به سر می‌برد، میزان خرید و فروش نیز در حد قابل توجهی نسبت به سابق کاهش یافته و برخی از فروشندگان به علت کسادی بازار مدت‌هاست در تعطیلی کامل به سر می‌برند.

برخی از فعالان بازار نیز از کاهش عرضه انواع لپ‌تاپ به ویژه مدل‌های جدید به بازار خبر می‌دهند.

این در حالی است که سایر فروشندگان ادعا می‌کنند‌، این امکان وجود ندارد که کالاهای جدید وارد بازار نشوند و موجودی بازار تنها اجناس قدیمی‌باشد.

به گفته فروشندگان، این احتمال وجود دارد که روند عرضه کالاهای جدید به بازار با توجه شدید تقاضا کند شود؛ اما هرگز امکان ندارد ورود کالاهای جدید به بازار قطع شود. زیرا بازار اگر چه در دوران رکود به سر می‌برد، اما، همین بازار راکد و بی رونق مشتریان پروپا قرصی دارد که حتی برای کسب اطلاعات به بازار مراجعه می‌کنند. پس فعالان بازار ناچارند برای ادامه حیات بازار کالاهای جدید را به تعداد محدود وارد بازار کنند.

ارتاک‌، زیگورات‌، نقش و .... از دسته عرضه‌کنندگانی هستند که از عرضه مدل‌های جدید به بازار طی هفته‌های اخیر خبر داده‌اند.

فعالان بازار همچنین پیش‌بینی می‌‌کنند دامنه رکود حاکم بر بازار لپ‌تاپ تا اواسط تیر ماه ادامه داشته باشد و پس از آن با تعطیلی کامل مدارس و دانشگاه‌ها بازار کامپیوتر آرام آرام از دوران رکود خارج شود.

این در حالی است که سایر فعالان بازار به این پیش‌بینی چندان دلخوش نیستند و می‌گویند: تا زمانی که بحران اقتصادی جهانی ادامه داشته باشد بازار کامپیوتر مانند سابق پررونق نخواهد شد.