توضیح مدیر بلاگفا در مورد مسدود شدن برخی وبلاگ‌ها

مدیر بلاگفا گفت: بلاگفا به هیچ عنوان براساس نظر شخصی در مورد محتوای وبلاگ‌ها قضاوت نمی‌کند و تصمیم به مسدود کردن وبلاگ نمی‌گیرد.

علیرضا شیرازی در گفت‌وگو با ایسنا درباره مسدود شدن برخی وبلاگ‌های این سرویس‌دهنده در روزهای گذشته، اظهار کرد: بلاگفا در دو مورد وبلاگ‌ها را مسدود می‌کند؛ یکی مواردی است که براساس قوانین خود بلاگفا باشد؛ مانند وبلاگ‌های پرنو و غیراخلاقی یا وبلاگ‌هایی که از کلمات رکیک در نوشته‌ها استفاده کرده‌اند یا وبلاگ‌هایی که قوانین ما را به طور مثال با حذف تبلیغات از وبلاگ نقض کرده‌اند که در این موارد تخلف کاملا مشخص است؛ ولی در دیگر موارد مسدود شدن وبلاگ به‌طور قطع براساس دستور مراجع قضایی صورت می‌گیرد.

وی همچنین گفت: در مورد وبلاگ‌های سیاسی تاکنون در هیچ موردی محتوای وبلاگ توسط ما مورد قضاوت قرار نگرفته است.

شیرازی در عین حال یادآور شد: هر کاربری که احیانا وبلاگ او از سوی مراجع قانونی مسدود شود، این حق را دارد که پیگیری کند و دلایل آن برای او مشخص شود و در صورت تماس نویسنده یا مدیر وبلاگ، در حد امکان اطلاعات و راهنمایی لازم جهت پیگیری فیلترینگ وبلاگ را در اختیار نویسنده وبلاگ قرار خواهیم داد. وی تصریح کرد: بلاگفا هیچ‌گونه گرایش یا وابستگی سیاسی نداشته و به عنوان یک سایت خصوصی مانند هر نهاد یا شرکت ایرانی دیگری تابع قوانین کشور و تصمیمات مراجع قضایی است. شیرازی ادامه داد: ما نه در این سطح هستیم که بخواهیم در مورد محتوای وبلاگ‌ها به‌خصوص در زمینه‌های سیاسی قضاوت کنیم و نه مایل به انجام چنین کاری هستیم.