سرویس اشتراک‌گذاری فایل اپرا راه‌اندازی شد

سرویس رایگان و جدیدی از سوی شرکت نروژی اپراسافت وار راه‌اندازی شد که اشتراک گذاری ساده عکس‌ها، فایل‌ها یا آهنگ‌های یک رایانه را با رایانه‌های دیگر در اینترنت امکان‌پذیر می‌کند.

این سرویس جدید که به گفته اپرا، وب را دوباره ابداع می‌کند، بخشی از مرورگر وب اپرا است که دانلود مستقیم از رایانه شخصی به رایانه شخصی دیگر را امکان پذیر می‌کند و نیازی به ذخیره‌سازی اطلاعات در سرورها ندارد و فایل‌های اشتراک‌گذاری شده می‌توانند در هر مرورگری مشاهده شوند.

فن‌آوری‌های مشابه پیش از این برای مصرف‌کنندگان آشنا به فن‌آوری موجود بوده‌اند اما این فن‌آوری‌ها نیاز به دانلود نرم‌افزار، دانلود جداگانه، پرداخت هزینه استفاده و پردازش طولانی ارسال محتوا به اینترنت داشتند که در نتیجه به‌کارگیری این سرویس‌ها را محدود کرد.

اپرا سومین سازنده بزرگ مرورگر جهان با حدود ۴۰میلیون کاربر است اما با فاصله زیادی پس از اینترنت اکسپلورر مایکروسافت و فایرفاکس بنیاد موزیلا قرار دارد.

بر اساس آمار شرکت تحلیلگر وب StatCounter، مرورگر اینترنت اکسپلورر برای حدود ۶۰‌درصد از ترافیک اینترنت جهان، فایرفاکس برای ۳۰‌درصد و اپرا برای چهار‌درصد مورد استفاده قرار گرفته که اندکی جلوتر از کروم گوگل و سافاری اپل محسوب می‌شود.