تقویم تکنولوژی - ۲۸ خرداد ۸۸

سال‌های دور زندگی پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها تقریبا بدون هیچ سرگرمی قابل توجهی حتی شبیه به آنچه ما نسل‌های جدیدتر در اختیار داریم، سپری شدند تا بالاخره تکنولوژی کار خودش را کرد. به این ترتیب به تدریج جعبه‌هایی که می‌توانستند تصاویر مختلفی را نمایش دهند به خانه‌ها راه پیدا کردند تا برای سرگرمی مردم تردستی کرده و تصاویر جادویی را برایشان به نمایش بگذارند. این شد که جعبه‌‌های جادو به تدریج جای خود را در میان همه خانواده‌ها پیدا کردند و به محبوبیت خوبی رسیدند. به همین دلیل هم بهتر است از روند اختراع و توسعه و ارتقای این محصول پرطرفدار اطلاع بیشتر و دقیق‌تری پیدا کنید. قبل از هر چیز بهتر است بدانید که تلویزیون را یک نفر اختراع نکرده و در واقع این دستگاه محصول همکاری چندین مخترع مختلف در سراسر دنیا است. با این اوصاف بهتر است این اطلاعات را در این ستون دنبال کنید.

• در سال ۱۸۳۱ «ژوزف هنری» و «مایکل فارادی» با استفاده از ابزار الکترومغناطیسی به دنبال ایجاد ارتباطی الکترونیکی بین اجزا بودند.

• در سال ۱۸۶۲ اولین تصویر ثابت از طریق سیم منتقل شد. این کار توسط «آبه گیوانا کسلی» انجام شد.

• سال ۱۸۷۳ زمانی بود که تجربه دو دانشمند به نام‌های «می» و «اسمیت» از سلنیم و نور باعث شد که آنها متوجه شوند می‌توانند تصاویر را با سیگنال‌های الکترونیکی منتقل کنند.