نایب رییس هیات مدیره کانون سراسری دفاترخدمات ارتباطی از عدم فعال سازی سیم‌کارت‌های اعتباری ثبت نامی همراه اول خبر داد و گفت: این سیم‌کارت‌ها که قرار بود ظرف ۷۲ ساعت فعال شود، بعد از دو هفته همچنان غیرفعال است. عبدالمجید امین با بیان این مطلب اظهار داشت: نزدیک به دو هفته است که سیم‌کارت اعتباری ۲۲‌هزار و ۵۰۰تومانی همراه اول که با وعده تحویل ۷۲ ساعت ثبت‌نام شده، فعال نمی‌شوند.

وی گفت: این سیم‌کارت‌ها در دفاتر خدمات ارتباطی ثبت نام شده و وجه آن به حساب شرکت همراه اول واریز شده است، اما متاسفانه بار دیگر شرکت ارتباطات سیار و شرکت‌های وابسته استانی خلف وعده کرده اند.

امین با بیان اینکه بسیاری از مشترکان جهت فعال سازی دو طرفه سیم‌کارت معترض هستند، ادامه داد: مشترکان همراه اول در این باره با مشکل مواجه شده‌اند و در اداره‌های مربوطه سرگردان هستند. وی افزود: دفاتر خدمات ارتباطی شرکت‌های ارائه کننده خدمات هستند و بدنام کردن آنها باعث بی اعتباری شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات از جمله ارتباطات سیار می‌شود. وی خاطرنشان کرد: همراه اول باید زیر‌ساخت‌های مناسب را آماده کرده و سپس نسبت به ثبت نام سیم‌کارت‌های خود اقدام کنند.

فرانسه و چین، بزرگترین صادرکننده قطعات اصلی سیم‌کارت به ایران

رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: همراه اول بیشترین قطعات اصلی سیم‌کارت(چیپ) را از دو کشور فرانسه و چین وارد می‌کند.

وفا غفاریان در گفت‌وگو با موبنا با اشاره به عدم تولید چیپ سیم‌کارت در داخل کشور اظهار داشت: همراه اول این قطعه سیم‌کارت را از کشورهای گوناگون وارد می‌کند. رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه تکنولوژی تهیه سیم‌کارت متعلق به کشورما نیست و ساخت اولیه آن توسط شرکت‌های خارجی صورت می‌گیرد، گفت: پردازش‌های بعدی روی سیم‌کارت در داخل کشور انجام می‌شود. وی ادامه داد: واردات سیم‌کارت به صورت فازبندی و در مراحل گوناگون صورت می‌گیرد.

غفاریان افزود: همراه اول از ابتدا چیپ سیم‌کارت را از کشور فرانسه وارد می‌کرد که به تازگی برای سرعت بخشیدن و افزایش واردات این محصول، قراردادهایی در این باره با کشور چین منعقد شده است.

هم‌اکنون ۵۰درصد از فرآیند ساخت و تولید سیم‌کارت تلفن همراه شرکت ارتباطات سیار در داخل کشور صورت می‌گیرد.