مهلت اعلام شده از سوی مایکروسافت به موتور جست‌و‌جوی یاهو برای پذیرش پیشنهاد ۶/۴۴میلیارد دلاری نیمه شب یکشنبه بدون اعلام هیچ پاسخی از سوی یاهو به پایان رسید. به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نیمه شب ۵ آوریل سال جاری میلادی رییس هیات مدیره مایکروسافت در نامه ای سرگشاده به هیات مدیره یاهو سه هفته به آنها وقت داده بود تا روی پیشنهاد

۳۱ دلار برای هر سهم فکر کنند و پاسخ خود را به این پیشنهاد اعلام کنند، اما پس پایان یافتن مهلت مقرر جوابی از سوی یاهو اعلام نشد.

تحلیل‌های رسانه‌های فناوری اطلاعات و خبرگزاری‌های بزرگی چون خبرگزاری فرانسه بر این مبنا استوار است که یاهو خواهان ۴۰ دلار برای هر سهم است و برای رسیدن به این مقصود بوده است که جوابی به مایکروسافت نداده است. اما این در حالی است که «کریس لیدل» مدیر بازرگانی مایکروسافت در گفت وگو با خبرگزاری فرانسه رسما اعلام کرد: مایکروسافت تا مهلت اعلام شده یعنی ۲۶ آوریل روی پیشنهاد خود استوار بوده است و یاهو پس از این باید شرایط متفاوتی را تجربه کند. اما از سوی دیگر یاهو تمامی رسانه‌ها، افکار عمومی و حتی مایکروسافت را در حالت تعلیق و سردرگمی قرار داده است و از زمانی که برای اولین بار این پیشنهاد از سوی مایکروسافت مطرح شد به‌صورت مشخصی اعلام موضع نکرد و حال که برای دومین بار مایکروسافت قیمت را افزایش داده است گویا خواهان قیمت بیشتری، اما اظهارات مقامات مایکروسافت حاکی از این است که گویا دیگر این شرکت با چنین قاعده‌هایی به این بازی ادامه نخواهد داد.