بر اساس آمار دولتی، جمعیت کاربران اینترنتی چین به ۲۲۱‌میلیون نفر رشد کرده و در زمینه پرجمعیت‌ترین کاربران اینترنتی جهان آمریکا را پشت سرگذاشته است.

به گزارش ایران «ایسنا»، آماری که توسط خبرگزاری دولتی شین ‌هوا اعلام شد، منعکس کننده رشد انفجاری استفاده از اینترنت در چین با وجود تلاش‌های دولت این کشور برای فیلتر محتواهای ضد دولتی یا هرزه‌نگاری است.

آمار جدید جمعیت آنلاین چین ۶۱‌درصد نسبت به ۱۳۷‌میلیون کاربر اینترنتی اعلام شده توسط دولت این کشور در آغاز سال ۲۰۰۷، افزایش یافته است؛ شین ‌هوا این گزارش را بر اساس آمار سازمان دولتی مرکز اطلاعات شبکه اینترنت چین (CINIC) اعلام کرده است.

یک موسسه تحقیقاتی چینی ماه گذشته اعلام کرده بود چین در زمینه شمار کاربران اینترنت آمریکا را پشت سر گذاشته است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی شمار کاربران اینترنت آن به ۲۸۰‌میلیون نفر برسد.

بر اساس گزارش شین‌ هوا، ضریب نفوذ اینترنت در چین با وجود ۱۶‌درصد جمعیت آنلاین در مقایسه با متوسط جهانی ۱۹‌درصد، هنوز پایین است و این کشور استفاده از اینترنت برای تجارت و آموزش را ترویج می‌کند؛ اما سانسور شدیدی بر اینترنت اعمال می‌کند تا از دسترسی کاربران به مطالب ضد دولتی یا غیر اخلاقی جلوگیری کند.