با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل سه هفته‌ای مایکروسافت جهت آغاز مبارزه حقوقی برای تغییر هیات مدیره یاهو، این شرکت نرم‌افزاری برای نخستین بار اشاره کرد که ممکن است پیشنهاد خرید ‌٦/٤٤میلیارد دلاری یاهو را رها کند.

به گزارش ایسنا، استیو بالمر، مدیر اجرایی مایکروسافت، در کنفرانسی در میلان اعلام کرد که شرکتش آماده است بدون ادغام با یاهو به حرکت خود ادامه دهد.

بالمر در اظهارات خود باز هم تکرار کرد که به دست آوردن یاهو برای توانمند کردن مایکروسافت جهت موفقیت در بازار تبلیغات آنلاین که در آن هر دو شرکت در پشت گوگل قرار دارند، اساسی است. اظهارات بالمر در حالی صورت گرفت که مهلت سه هفته‌ای مایکروسافت به یاهو امروز به پایان می‌رسد؛ بالمر اوایل ماه آوریل به یاهو هشدار داده بود که سه هفته فرصت دارد تا در مورد خرید این شرکت پای میز مذاکره حاضر شود در غیر این صورت با مبارزه حقوقی برای تغییر اعضای هیات مدیره که مخالف پیشنهاد این شرکت نرم‌افزاری هستند، رو به رو خواهد شد.

یاهو اعلام کرده این پیشنهاد را مورد بررسی قرار داده، اما مدعی است پایین‌تر از ارزش این شرکت است؛ یاهو از زمان اعلام پیشنهاد مایکروسافت با بهبود نتایج مالی تلاش کرده تا ارزشمند بودن خود را به اثبات برساند به طوری که چند روز قبل نتایج مالی سه ماهه اول خود را منتشر کرد که براساس آن درآمد این شرکت نسبت به مدت مشابه در سال ‌٢٠٠٧ بیش از سه برابر افزایش یافته و از ‌١٤٢میلیون دلار به ‌٥٤٢میلیون دلار رسیده است.