راه‌اندازی مرحله سوم از طرح MOSH توسط نوکیا

شرکت نوکیا از راه‌اندازی بخش سوم و نهایی پایگاه اینترنتی خود با نام MOSH خبر داده است. این سایت به منظور تبادل اطلاعات بین مشترکان تلفن‌همراه راه‌اندازی شده است.

سرویس جدیدی که شرکت نوکیا روی این پایگاه راه‌اندازی کرده است قرار است با نام SEEK در اختیار مشترکان قرار بگیرد.

نخستین مرحله از طرح MOSH به منظور ایجاد امکان قراردادن فایل‌های موردنیاز کاربران روی این پایگاه و از سوی کاربران بود که با استقبال زیادی روبه‌رو شد. پس از آن شرکت نوکیا اقدام به راه‌اندازی مرحله دوم از این طرح به منظور ایجاد امکان بارگذاری فایل‌های ذخیره شده روی این سایت کرد.

به گفته مسوولان شرکت نوکیا، مرحله سوم تکمیل این پایگاه که با نام SEEK راه‌اندازی شده است به مشترکان این امکان را می‌دهد تا بتوانند فایل‌ها و اطلاعات مورد نیاز خود را در این پایگاه اینترنتی جست‌وجو کنند و انجمن‌های مخصوص، سوالات خود را بیابند. مسوولان نوکیا اعلام کرده‌اند که با اجرای این مرحله، پایگاه اینترنتی MOSH به طور حتم می‌تواند نیاز کاربران را به خوبی شناسایی کند و پاسخ‌گوی تمام نیاز‌های کاربران تلفن‌همراه باشد.

آمارها نشان می‌دهد از زمان راه‌اندازی نسخه بتای پایگاه MOSH تا کنون بیش از ۶‌میلیون فایل اینترنتی از این پایگاه بارگزاری شده است.

مسوولان نوکیا پیش‌بینی می‌کنند با فراگیر شدن طرح پایگاه MOSH، بیش از ۸۰‌درصد از بارگزاری‌ها روی تلفن‌های همراه از سوی این شرکت پشتیبانی شود.به گزارش گروه دیجیتال، درحالی که سایت MOSH در زمان راه‌اندازی در ایران قابل دسترس بود، اما بعد از مدتی از سوی مسوولان شرکت مسدود شد. مدیران نوکیا در برابر اعتراض کاربران ایرانی این سایت عنوان کرده که این سایت در کل منطقه خاورمیانه در دسترس نیست و مدیران این شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای استفاده کاربران خاورمیانه‌ای از این سایت ندارند. مسوولان نوکیا در حالی به ارائه این توضیحات پرداخته‌اند که بر اساس تحقیقات گروه دیجیتال سایت MOSH برای کاربران بیشتر کشورهای حوزه خاورمیانه از جمله امارات متحده عربی، بحرین، عمان، قطر، عربستان صعودی و عراق در دسترس بوده و تنها کاربران ایرانی امکان استفاده از این سایت را ندارند!