پیش‌بینی 17‌میلیون مشترک برای اپراتور سوم

مجری پروژه اپراتور سوم تلفن همراه کشور از اعلام فراخوان مزایده اپراتور سوم تا اواخر ماه جاری خبرداد و گفت: مهر ماه سال جاری پاکت‌های پیشنهادی شرکت‌ها بازگشایی و برنده این اپراتور مشخص خواهد شد.

به گزارش بازار دیجیتال، سعید مهدیون روز گذشته در یک نشست خبری با بیان اینکه اسناد مزایده اپراتور سوم تا هفته آینده نهایی و به تایید کارشناسان سازمان جهانی برای ITU خواهد رسید، اظهار داشت: اپراتور سوم بر پایه نسل سوم تلفن همراه G ۳ خواهد بود و مدت اعتبار پروانه آن ۱۵ سال و دو دوره ۵ ساله قابل تمدید در نظر گرفته شده است.

مهدیون با اشاره به مصوبه ۲۱ اسفندماه هیات دولت، اظهار داشت: مزایده اپراتور سوم تلفن همراه در دو مرحله «ارزیابی کیفی» و «پاکات قیمت» برگزار خواهد شد.

وی درخصوص اقدامات صورت گرفته به منظور برگزاری این مزایده گفت: تاکنون، شورای راهبردی برگزاری مزایده اپراتور سوم تلفن همراه ایجاد و نخستین جلسه آن نیز در هفته سوم فروردین ماه جاری برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: بررسی و تصویب مراحل اجرایی کار و همچنین بهره‌مندی از یک مشاور قدرتمند برای برگزاری این مزایده، از جمله مصوبات نخستین جلسه کمیته راهبردی است.

مجری برگزاری مزایده اپراتور سوم تلفن همراه درباره چگونگی اطلاع رسانی صورت گرفته روی این پروژه تصریح کرد: در جلسه رگولاتورهای منطقه که ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه جاری در کشور ترکیه برگزار شده بود، اطلاع رسانی گسترده‌ای توسط سازمان تنظیم مقررات درخصوص کلیات و ویژگی‌های مزایده اپراتور سوم صورت گرفت.

وی تاکید کرد: همچنین به کمک وزارت امور خارجه و از طریق سفارتخانه‌های کشورهایی که دارای اپراتورهای قدرتمند تلفن همراه هستند، اطلاع رسانی‌های مناسب صورت گرفته است.

وی افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه، ارائه خدمات نوین جدید، افزایش رقابت و استفاده از توان داخلی را از جمله اهداف اجرای پروژه اپراتور سوم دانست و افزود: ۷۱ میلیون مشترک (۶‌میلیون مکالمه و ۱۱‌میلیون مشترک دیتا) برای اپراتور سوم پیش‌بینی شده که البته این بدبینانه‌ترین نوع پیش‌بینی است.

مجری پروژه اپراتور سوم تصریح کرد: شرکت‌های دولتی و اپراتور فعال در کشور نمی‌توانند سهامدار و مجری اپراتور سوم در کشور باشند.

وی اپراتورهای اروپایی، چینی، روسی و عربی را از جمله علاقه‌مندان حضور در مزایده اپراتور سوم کشور بیان کرد و افزود: تا به حال هیچ صحبت رسمی در این باره انجام نشده است.

آغاز فروش سیم‌کارت‌های SMSکارت اسپادان عرضه سیم‌کارت‌های SMSکارت اسپادان به نام پیام‌رسان، با نرخ ۴۰‌هزار ریال آغاز شد.

سید احمد سجادی- مدیرعامل شرکت مشارکتی مخابراتی سیار اصفهان (اسپادان) - در گفت‌وگو با «سیتنا» اظهار داشت: توزیع سیم‌کارت‌های SMS کارت اسپادان از دوشنبه دوم اردیبهشت ماه در شهر اصفهان به قیمت ۴‌هزار تومان آغاز شده است.

وی افزود: عنوان این سیم‌کارت پیام‌رسان بوده و اعتبار آن۳‌هزار و ۷۷۳ تومان و مابقی مبلغ آن مالیات محسوب می‌شود.

سجادی، درخصوص تعداد سیم‌کارت‌های قابل توزیع، خاطرنشان کرد: تعداد این سیم‌کارت‌ها محدودیت نداشته و به درخواست‌ها و تقاضاها بستگی دارد.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌ها، با توجه به قیمت کم، استقبال خوبی به خصوص توسط قشر کم‌درآمد از این سیم‌کارت‌ها صورت خواهد گرفت.