شرکت نرم‌افزاری مایکروسافت اعلام کرد، کار برروی سومین و آخرین سرویس پک سیستم عامل ویندوز اکس‌‌پی را به پایان رسانده و این به‌ روزرسانی از ۲۹ ماه آوریل برای دانلود عمومی آماده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، سرویس پک شماره سه ویندوز اکس‌‌پی شماری از امکانات ارتقا یافته نسبت به نسخه‌های فعلی این سیستم‌ عامل را عرضه می‌کند و شامل تمامی به ‌روزرسانی‌های منتشر شده از زمان عرضه سرویس‌ پک شماره دو ویندوز اکس‌‌پی در سال ۲۰۰۴ است. از میان امکانات سرویس پک جدید اکس‌پی می‌توان به Network Access Protection اشاره کرد که از ویندوز ویستا وام گرفته شده و به طور خودکار سالم بودن رایانه را تایید کرده و قبل از دادن اجازه دسترسی به شبکه اطمینان می‌دهد رایانه بدون آسیب‌پذیری و ویروس است.

به نظر می‌رسد هر اندازه که این سرویس‌ پک، اکس‌‌پی را قدرتمند می‌کند کاربران دلیل کمتری برای ارتقا به ویستا خواهند داشت که به باور بسیاری از تحلیل‌گران از زمان انتشارش در سال گذشته موفق نشده‌نظر کاربران خانگی و اداری را جلب کند.

مایکروسافت به تازگی نخستین سرویس پک ویندوز ویستا را منتشر کرده که دارای بیش از ۳۰۰ وصله برای بهبود سرعت، امنیت و ثبات سیستم عامل ویستا است، با این حال بسیاری از کاربران اظهار کردند که نصب این سرویس پک مشکلات متعددی برای آنها ایجاد کرده است.