گوگل با کنار زدن شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و اپل، برای سومین سال متوالی در صدر فهرست صد برند قدرتمند جهان قرار گرفت. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، بر‌اساس گزارشی که توسط یک موسسه پژوهشی بازار منتشر شده و نتایج آن بر پایه اطلاعات مالی و نظرسنجی از یک‌میلیون مصرف‌کننده در جهان است، گوگل ‌١/٨٦‌میلیارد دلار ارزش داشته و این میزان نسبت به سال گذشته سی‌درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، مجموع ارزش تمامی صد برند برتر این فهرست با ‌٢١درصد افزایش از ‌٦/١‌تریلیون دلار در سال ‌٢٠٠٧ به ‌٩٤/١‌تریلیون دلار در سال ‌٢٠٠٨ رسید و میزان افزایش ارزش آن‌ها نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

در فهرست صد برند قدرتمند جهان، جنرال الکتریک با ‌٤/٧١‌میلیارد دلار در جایگاه دوم و مایکروسافت با ‌٨/٧٠‌میلیارد دلار در جایگاه سوم قرار گرفتند.

همچنین اپل با ‌٦/٥٥‌میلیارد دلار و نوکیا با ‌٩/٤٣‌میلیارد دلار نسبت به سال گذشته به مکان‌های بالاتر صعود کرده و به ترتیب در مکان‌های هفتم و نهم این فهرست قرار گرفتند؛ شرکت آی‌بی‌ام با ارزش ‌٣/٥٥‌میلیارد دلار در جایگاه ششم وغول مخابراتی چینی چاینا موبایل با ‌٢/٥٧‌میلیارد دلار ارزش در جایگاه پنجم قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، ‌٢٨ شرکت از صد شرکت معرفی شده در این فهرست شرکت‌های فن‌آوری مانند هیولت پاکارد، سیسکو سیستمز، اراکل، اینتل، دل و بلک بری بودند.

بخش فن‌آوری از جمله بخش اپراتورهای تلفن‌همراه با ‌٥/١٨٧‌میلیارد دلار رشد، در رده‌بندی امسال صد برند قدرتمند جهان، بهتر از سایر بخش‌ها عمل کرد و نوآوری و سابقه برند عامل رشد بخش فن‌آوری بودند.